Šestý podnik ADAM Cupu hostí v sobotu Rally Morava.

Rally Morava: Poznáme pohárového vítěze?

Šestý podnik Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021 Futures Contproduct Rally Morava může korunovat letošní pohárové vítěze. Mezi devíti přihlášenými dvojicemi nechybí aktuální lídři Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou. Dokončení závodu jim zajistí definitivu obhajoby pohárového prvenství.

Pro účastníky Čermák a Hrachovec ADAM Cupu platí, že do celkového hodnocení cupu bude započítáno šest nejlepších výsledků. Právě Rally Morava bude šestým letošním startem ADAMů, pohárový kalendář zakončí za čtrnáct dní závod na Vsetíně. Karty jsou před startem Rally Moravy jasně rozdány.

Také díky letošní novince, bonusovým bodům za vítězství v jednotlivých RZ, mají Petráš s Jindrou 38 bodový náskok před Janem Pilařem, ještě více už ztrácí další konkurenti.

 

 

„Naším hlavním cílem je pojistit si na Moravě titul v cupu. Po Vyškově je to druhá soutěž, kterou známe, což je určitě výhoda. Nicméně se ukazuje, že tím se úměrně zvyšuje tempo všech (smích). Loni se mi ´erzety´ hodně líbily, a tím, že už na nás není takový tlak na výsledek, můžeme si celou soutěž opravdu užít.

Jelikož jsme již ohlásili, že příští rok přestupujeme do vozu Rally5, chceme si už vyzkoušet nějaké změny v rozpisu, které se nám budou hodit v rychlejším autě,“ říká před startem 36letý Jaroslav Petráš, kterého může povzbudit i fakt, že byl loni ze současných konkurentů dvakrát nejrychlejší na shodné RZ Jívová (s délkou 15 km).

 

Ve spojení s Jaroslavem Petrášem si dovolujeme i zmínit sbírku pro děti ze spolku Ichtyóza, která proběhne právě při Rally Morava.

 

 

„Po loňské skvělé odezvě jsme se i letos rozhodli uspořádat sbírku pro děti, které trpí vzácnou a nevyléčitelnou nemocí ichtyóza. Výtěžek poputuje přímo na uhrazení ozdravného pobytu v lázních. Symbolicky právě tento víkend proběhne lázeňský pobyt pro patnáct dětí, který je hrazený z loňské sbírky.

A jak můžete pomoci Vy? Stačí v průběhu pátku či soboty v servisu Rally Morava zastihnout naši posádku, která u sebe bude mít speciální kasičku určenou pro sbírku,“ komentuje záslužnou akci Petráš.

 

Jeho nejbližšímu pronásledovateli Janu Pilařovi se dobrým výsledkem rovněž může přiblížit definitiva druhé pohárové příčky, jedině výpadek lídra ho pak nechá ve hře o prvenství. Mnohem nepředvídatelnější je aktuálně souboj o bronzový post, na který stále může pomýšlet několik jezdců.  

 

Michal Kolář

„Do Šternberka se moc těšíme. Je to vážně pěkná soutěž. Co se týče našich celkových ambicí v cupu, tak dokud nebude bodový rozdíl mezi námi a Jardou s Petrem neřešitelný, budeme se snažit jet co nejlépe, snažit se na ně tlačit. Pravda, že to už bude hodně těžké, ale nevzdáme to.

Rally Morava bude zrádná, v cupu opět očekávám vysoké tempo, kde k chybám není daleko. Ostatně to ukázal Vyškov. Nicméně my se musíme ohlížet i za sebe, protože mladíci na Vyškově ukázali, že umí jet rychle a spolehlivě, takže to vypadá, že to budou fakt pěkné závody,“ reaguje Jan Pilař.

„Na Moravu se moc těším, ale nepodařilo se nám udělat žádný test, a tak budu sedět v autě poprvé po více než měsíční pauze. Jednu rychlostní zkoušku si z loňska pamatuju, bohužel se mi ale ani jednou nepodařila zajet úplně optimálně, tak snad si tentokrát spravíme chuť.

Letos mám ale z průběhu sezóny lepší pocit, proto bych chtěl pokračovat v dobrém tempu a rád bych se dostal na bednu. Dobře vím, že to nebude lehké,“ říká před startem druhý z Vyškova Kryštof Zpěvák.

 

Kryštof Zpěvák.

 

Ve hře o podium v ČaH ADAM Cupu zůstávají s jistotou Tomáš Arnošt a Dominik Šulc, teoreticky nejsou bez šancí na celkový bronz ani další jezdci. Rally Morava prostě může pro Vsetín hodně napovědět.

 Novinku evidujeme u Michala Koláře, který je přihlášen s Janem Kubalou. Pro zlínského spolujezdce to bude letošní druhé vystoupení v cupu, když na Bohemii usedl vedle Kryštofa Zpěváka.

Z desítky původně přihlášených vozů se ve Šternberku kvůli pracovnímu vytížení neobjeví Petr Hanuš s Michalem Cibulkou.

 

“Vyrovnanost v cupu se při Rally Morava jistě promítne do dalších skvělých soubojů, které více naznačí vyhlídky pro závěrečný závod – Rally Vsetín. V podstatě nikdo zatím nemá nic jisté,“ naznačuje promotér cupu Zdeněk Pekárek.

 

Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021
(včetně bonusových bodů, po Rally Vyškov):

  1. Petráš 140 (počet vyhraných RZ v sezoně 24), 2. Pilař 102 (5), 3. Arnošt 84 (2), 4. Šulc 77 (1), 5. Zpěvák 63 (3), 6. Kohn 57 (1), 7. Jančík 54, 8. Kolář 46, 9. Jakeš 20, 10. Hanuš 18, 11. Krotoszynski (PL) 0.

 

Jaroslav Petráš

Kalendář Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021

21.–22. května                   Rallysprint Kopná

4.–5. června                      Rally Plzeň

9.–10. července                Rally Bohemia (I. etapa)

6.–7. srpna                         Rallysprint Fulnek – Odry

10.–11. září                        Rally Vyškov

15.–16. října                      Rally Morava

29.–30. října                       Rally Vsetín

 

Novinky a prémie Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021

 

Bodování za vyhranou RZ

Kromě zisku bodů za pohárové umístění připadne posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku ve vypsaném pohárovém závodě, jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování.

Tyto body zůstanou v klasifikaci i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítáván s ohledem na počet závodů (do celkového umístění se bere šest nejlepších výsledků).

 

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021:

  1. místo 30 000 Kč
  2. místo 15 000 Kč
  3. místo 10 000 Kč
  4. místo 5 000 Kč
  5. místo 3 000 Kč

 

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2021, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo 70 000 Kč
  2. místo 42 000 Kč
  3. místo 24 500 Kč

 

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021.

 

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:             1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:                        103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:             160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:   Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:      Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:             Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:               Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:                         „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:            305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:       Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér:           Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:          Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:    Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:        délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:       1090 kg

 

Bližší informace k poháru:  Zdeněk Pekárek, XTG motosport,

tel: + 420 608976661, e-mal: info@adamcup.eu