RECENZE: NHL 22

Autor: SeedarCZ Publikováno: 23.10.2021, 10:23

Publikováno: 23.10.2021, 10:23

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 24 článků

Jedná se o ten přelomový hokej, který nám vývojáři slibovali dlouhé měsíce?

Už měsíce před vydáním hry se vývojáři dušovali, že se jedná o milník mezi ročníky NHL. Dostála hra tomuto titulu?

Inu, změn je v novém NHL opravdu dostatek. Ale bylo to k lepšímu? Je opravdu fyzika hry vylepšená, nebo prostě jen jiná? Zlepšili se konečně brankáři? Pískají rozhodčí už méně nesmyslů? Vyjde nové NHL konečně na PC? Bude cross-play? Otázek kolem nového NHL bylo letos opravdu dost a na většinu z nich známe už nyní odpověď.

Začneme asi tím zjevným, cross-play se opět nekoná, a to ani napříč generacemi. Což znamená, že si proti sobě nezahrají hráči na Xbox One/S/X proti hráčům na konzolích nové generace Xbox Series X/S. Hráči na nové generaci ale mají možnost pořídit verzi pro Xbox One a tak zůstat v kontaktu například se svým týmem v CHEL. Aspoň za tuto možnost buďme rádi, ikdyž zatím jediná varianta jak si pořídit obě verze hry je nejvyšší X-Factor edice, kde je cena hned o pár stovek vyšší.

Další zjevná věc je ta, že NHL se nevydalo ani na PC, to jsme ale věděli už delší dobu před vydáním hry samotné.

Do hokejového světa dorazil konečně i nový engine, velký bratr mezi enginy, Frostbite. Motor, kterému EA svěřila naprosto všechno a sázet na něj bude nejspíš ještě dlouho. Hře jako takové to otevřelo nové možnosti, ale je otázka minimálně až na další ročník, jak s těmito možnostmi vývojáři naloží. Přínos pro aktuální ročník byl, řekl bych ‚pouze‘ grafický.

Ano ano, bohužel i letos musím říct, že hratelnost zůstává v podstatě stejná. Pokud se bavíme ovládání člověkem, UI to je úplně jiná kapitola!

Umělé inteligenci se ve hře dějí roztodivné kousky každým rokem, není to nic nového ani překvapivého. Ale co se s hráči ovládanými UI děje letos, to už opravdu přestává všechno! Hráči naprosto ignorují soupeře s pukem, nechávají  nesmyslně snadno projíždět soupeře vyloženě kolem nich! Puk se jim válí pod hokejkou a oni ho ne a ne sebrat! Tak jako kde to jsme?!!! Spravíme jednu věc (zachytávání puků v prostoru před brankou funguje někdy až příliš dobře) ale zkoníme dvě další? Opravdu doufám, že v dalších aktualizacích bude opravdu velký patch právě na chování UI zejména ve středním pásmu. Nesmyslné najíždění umělé inteligence v tom útočném už poté působí jako vrchol smutku. Opravdu prosím vývojáře, pokud už nic jiného, tak toto urychleně opravte!

Abychom byli fér, přece jen tady pozitivní změny jsou. Tou nejvýraznější je určitě to, že vývojáři si dali dost práce s fyzikou hry. Hráči nejsou neomylní roboti, občas ten puk nezpracují ideálně, odskočí a místo nájezdu sám na brankáře se tak dočkáte leda zakázaného uvolnění. Další velký plus pro nový hokej z dílen EA je i to, že hokejka již není jen hromádka pixelů, naopak získala fyzické parametry něčeho, co prostě nemůže jen tak projet brankáři přes nohu, hlavu či jinou část jeho těla. Spoustu lidí také potěší, že vypíchnutí puku se tak automaticky nerovná podražení.

Vynecháme-li spíš drobnosti jako odlétávající sprchy ledu při bruslení či odrazy světla od plexiskel, se změnami jsme nejspíš skončili. Nicméně, hře to dalo jakýsi jiný tvar. Nebo chcete-li způsob, jakým hrát. Ovšem otázka je, jestli je letošní hraní zábavnější než to vloni.

Na co se vývojáři naprosto vybodli, jsou letos offline módy. Zde žádné převratné novinky nečekejte.

Ve zkratce, do Franchise módu (režim organizace) přibyl tak akorát nový tým NHL Seattle Krakens (no ještě aby ne!) a tedy rozšiřující draft už není pro tým číslo 32, nýbrž logicky 33. Seznam změn pro tento mód je u konce. Nepočítáme-li všudypřítomný X-Factor.

úpravy stadionu

Be a Pro je na tom řekl bych ještě smutněji, protože zde je jediná novinka ta, kterou vývojáři v podstatě přemístili jen z HUT či CHEL, a to X-Factor. O tom více v odstavci o HUT. Pro Be a Pro platí jen výjimka, že k odemčení různých bonusů musíte splnit jisté milníky v průchodu sezónami.
Co bohužel zůstalo neměnné, je způsob jakým hraje UI, což zejména při hraní kariéry za brankáře je doslova mučivé.
Suma sumárum, pokud jste vyloženě jen offline hráči, o příliš nepřijdete, pokud tento ročník vynecháte.

Podstatně lépe než offline módy, je na tom World of Chel.

Zde jsme svědky několika vcelku důležitých změn, které rozhodně potěší každého fanouška klubového hraní.
Tou první a dle mého názoru nejdůležitější je možnost filtrovat velikost soupeřova týmu při vyhledávání. Pokud například hrajete v týmu o šesti hráčích, lze nastavit, aby vám hra hledala soupeře s podobným počtem hráčů +/- 1. Což v praxi znamená, že nebudete nastupovat proti dvoučlenným soupeřům ale jen proti týmům, kde je minimálně pět hráčů. Tento rozsah lze nastavit jakkoli si budete přát, a to hodnotím velice kladně. Ono takové to přesně nebo volně, bylo vcelku k ničemu.

Další podstatnou změnou je i variabilita schopností, jak lze hráče upravit. Sice to není tak volnomyšlenkářské jako třeba u NBA od 2K Sports, ale rozhodně i tato změna potěšila nejednoho fanouška.

Příklad jak si lze upravit jednotlivé atributy hráče ve World of Chel

X-Factor neminul ani tento mód, i zde můžete vybírat poměrně ze široké škály zónových schopností, které vám přidají bonusy do určitých atributů.

Jako malá třešnička na dortu potom působí poslední z větších změn a to je možnost přecházet spolu s týmem mezi jednotlivými módy World of Chel bez nutnosti hromadně přeskakovat mezi módy. Stačí, když lídr skupiny změní režim a ostatní se spolu s ním přemístí. Taková šikovná věc, občas ne úplně funguje, ale jako zajímavost co snad opraví další aktualizace určitě potěší.

Mno, a to nejlepší nakonec, pozor přichází…

Do Hockey Ultimate Teamu se vrací Great 68! Tedy, byl tam i loni, jeho karta za Kladno byla ovšem spíše úsměvná a hrát se s ní po nějaké době už nedalo. Navíc, tato karta je na omezenou dobu i k vyzkoušení zdarma. Prostě paráda! Vítáme ve světě HUT i pana Hejduka! V sadách nalezneme i Zbyňka Michálka!

Ale k hodnocení módu samotného.
HUT dlouhodobě spíše stagnuje a běží na něčem, co sice funguje dobře, ale už to chtělo změnu. A to zejména v rozdávání odměn.
Změnilo se ovšem jen získávání odměn z HUT Champions (Víkendová liga). Kdy top 100 hráčů si to rozdá o každou příčku a pak už to jen záleží na počtu vítězství, které zvládnete během víkendu nasbírat. V ideálním vesmíru bych to hodnotil kladně, ovšem bohužel najdou se i takoví, kteří tuto změnu ošklivě zneužijí ne úplně čistým stylem hry, neboli puck ragingu, alias zdržování hry. Bohužel, toto nikdo neovlivníme a můžeme jen doufat že EA nalezne způsob, jak s podobnými praktikami zatočí.

I v HUT se událo dost změn, kterým kraluje novinka všech novinek letošního ročníku, tedy X-Factor! A o co se tedy jedná?
Tyto hvězdné schopnosti mají jen ti nejlepší hráči z NHL. Dělí se na dva typy. Zónové a superhvězdné. Zónové můžou být stejné, nicméně jsou mnohem efektivnější, než-li superhvězdné ability. Tyto schopnosti mohou ve hře udělat podstatný kus práce, nicméně pořád je to i v rukách a ani nejlepší hráči nezaručí výsledek, pokud nepřidáte trochu toho umu. Navíc, pro aktivaci zónové schopnosti potřebujete i takzvané body schopností, jak můžete vidět na obrázku níže, některé stojí i 10 bodů, což je při limitu na tým 35 bodů poměrně značné množství.

A co jsou ty body schopností?
Jak bych to jen popsal, jsou to jakési tokeny, se kterými můžete pracovat v rámci přidělování zónových a superhvězdných schopností. Cena je různá, ovšem limit na tým 35ti bodů je už nyní neúprosný a žádá si kompromisy. Je otázkou jestli tento limit bude časem o něco navýšen, ale přepokládá se, že ano.

Poslední věcí, kterou kolem HUT zmíním jsou X-Factor karty. Které jsou podle mého nejzajímavějším počinem letošní sezóny HUT. Je nutné je vylepšovat, přitom poslední vylepšení už nestojí zrovna málo mincí. Na pomoc může dorazit Power Up karta (posílený sběratelský předmět) v předposlední úrovni. V té poslední už vám pomůže jen základní karta daného hráče. Například pro vylepšení Kucherova výše na maximální úroveň bych tedy potřeboval jeho základní zlatou kartu. Dosažením maximální úrovně si také odemknete druhou hráčskou synergii, no není to krása? Obzvlášť, když si tyto synergie můžeme nastavit tak, jak se nám zrovna nejvíce hodí?

Když k tomu přičteme obsah možností, které HUT nabízí jedná se opět o mód, který vás zaměstná klidně na 6 a více hodin denně a pořád budete mít co dělat. Obzvlášť o víkendu. Tedy i letos je pro sběratele kartiček v Hockey Ultimate Teamu o zábavu postaráno na další rok.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nové NHL rozhodně nezklamalo, naopak potěšilo. Ve hře je po letech cítit znatelný rozdíl oproti předchozímu ročníku. Fyzika šla hodně nahoru, ale pořád to chce ještě hodně práce. Nový engine nabízí nové možnosti a jsem už teď zvědav, jestli v EA Sports neusnou na vavřínech a s titulem NHL si na další rok řádně máknou. Pro tento rok jsem ale s jejich výkonem vcelku spokojený, a to se za poslední roky říci nedalo. Jen tak dále!
nový engineumělá inteligence je vyloženě děsivá
X-Factor napříč všemi módy absence cross-genu u titulu jako NHL zavání velkým průšvihem
slušné vylepšení pro World of Chel verze pro Xbox One zdaleka nedosahuje kvalit možná ani předchozího ročníku
absence cross-gen edice, která by obsahovala verze hry pro obě generace za sníženou cenu
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»