Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan GT-R se začíná rýsovat. Chce být nejrychlejší supersport světa

David Bureš
Diskuze (5)

Nissan se v posledních letech v Evropě orientuje hlavně na SUV a crossovery, nedílnou součástí jeho nabídky jsou ale i sporťáky. Po novém Z se očekává také mezigenerační proměna vrcholného GT-R.

Nissan GT-R je v současné generaci R35 na trhu již od roku 2007, a tak je nejvyšší čas na jeho mezigenerační proměnu. Vždyť „godzilla“ je s přehledem nejstarší model v evropské nabídce značky. Japonská automobilka ale v nedávné době řešila finanční problémy, a tak bylo třeba se zabývat spíše obchodně zajímavějšími modely. Nyní už se ale nové GT-R rýsuje.

Pracuje se na něm, a to už nějakou dobu. Už v roce 2018 totiž senior viceprezident pro globální design Nissanu Alfonso Albaisa přiznal, že vývoj nového GT-R odstartoval. Prioritou bylo podle jeho slov postavit nejrychlejší superautomobil na světě. To se zřejmě týká hlavně hodnoty zrychlení, už současné GT-R zvládá zrychlit  0-96 km/h za 2,48 sekundy, což z něj dělá jedno z nejrychleji akcelerujících vozů na trhu.

Albaisa přitom tehdy tvrdil, že příští GT-R s interním označením R36 bude opět technologickou špičkou, což zároveň nemuselo nutně znamenat elektrifikaci. Podle designérových slov mohlo být GT-R hodně rychle i bez pomoci elektromotoru, jeho absence by znamenala nižší hmotnost, což by rychlosti mohlo pomoci.

Jenže o tři roky později je doba jiná, elektrifikace značně pokročila a stává se stále častější i ve světě sportovních automobilů. A tak vedení Nissanu mluví už trochu jinou rétorikou. „Zjišťujeme, jak ho můžeme elektrifikovat,“ říká nyní generální ředitel automobilky Makoto Učida.

Podle jeho slov musí být nové GT-R profesionální stroj bez kompromisů. To má být zásadní rozdíl proti nové generaci sporťáku Z, která je naopak prezentována jako sporťák pro zábavu.

I přes tato slova však stále není jasné, jakou techniku příští Nissan GT-R použije a kdy vlastně dorazí na trh. Každopádně si pod kapotou uchová šestiválec. Jistotou je nicméně použití nové platformy, která umožňuje právě nasazení hybridního pohonu. Nový základ už je opravdu potřeba, kvůli stáří stávající generace.

Design by každopádně měl navazovat na předchůdce, respektive by měl vzdávat hold předcházejícím GT-R, podobně jako je nové „zetko“ inspirované minulými generacemi tohoto kupé.

„Nezajímá ho, co ostatní superauta dělají. Jednoduše říká; jsem GT-R, jsem cihla, chyťte mě,“ říká Albeisa s tím, že návrhy budoucí generace opět počítají s charakteristickým hranatým tvarem.

Nejhorší zprávou je ale ta, že se nový Nissan GT-R nemusí do Evropy vůbec podívat. Stále přísnější emisní normy v kombinaci s nízkými prodeji takových aut znamenají, že se Nissanu nemusí vyplatit takové auto u nás prodávat. Ostatně ani nové zetko se do Evropě nedostane, alespoň oficiální cestou.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - lamal
10. 11. 2021 12:15
Godzilla
Je fajn sprava, ze Nissan udrziava svoje korene aspon v triede aut na volny cas, zaroven to vzbudzuje velku nedoveru. Na trhu nema spolahlive highrunnery, ktore by žali z generacie na generaciu predajne uspechy (kaškai samotny nestaci) a tak stale vysi na hrane osud celej automobilky.
A potom su tu tieto projekty, ktore su zabijak pre financie, ako to bude fungovat ? Dojdu prachy ? Nedojdu ? Infiniti ...
9. 11. 2021 09:49
Re: uřvaná prdlavka
Všichni jsme si už dávno uvědomili, jaký je rozdíl mezi houslemi a violou. Viola dýl hoří.
Avatar - lyon667
9. 11. 2021 08:33
Re: uřvaná prdlavka
Nutno si uvědomit, že bezpohlavní elektrika pro bezpohlavní jedince nemá u nás ostatních, co máme rádi fosilní emoce, šanci.
9. 11. 2021 07:28
Re: uřvaná prdlavka
To je vidět třeba u závodních aut. Jak by dopadla Formule E ve srovnání s F1 (i pokud by byla plně fosilní). Jak by dopadlo srovnání při hodinovém závodu WTCC a WTCC Pure? ;-)
8. 11. 2021 21:49
uřvaná prdlavka
Nutno si uvědomit, že fosil nemá proti elektrice šanci :-! ... https://youtu.be/CVkTDhcM1eU