Umění vyžaduje oběti. Ale proč právě od diváků?
Naše chápání umění se může fatálně míjet s tím, co chtěl umělec říci. Kulturní publicista Jan H. Vitvar přibližuje svou čerstvě vydanou knihu historek z výtvarného podsvětí Umění, kterému nikdo nerozumí. Jak srozumitelnost umění nahlíží galerie? Jak přemýšlejí o svých návštěvnících? O edukační a lektorské práci hovoří kurátorka Galerie města Pardubic GAMPA Šárka Zahálková a vedoucí Oddělení rozvoje publika Národní galerie v Praze Oldřich Bystřický.
Související
-
Růžová artbulance zasahuje aneb Potřebujeme intenzivní léčbu uměním?
Do Prahy přijíždí speciální sanitka artbulance dánského uměleckého sdružení Kunstpartiet, které zkoumá roli umělecké komunikace jako formy alternativní medicíny.
-
Jak děti nepřipravit o radost z tvorby? První krok – uchvátit je a ohromit zvukem, pohybem, barvou
Září je měsíc zapisování do uměleckých škol a kroužků. Jak zprostředkovat umění těm, kteří se s ním potkávají poprvé v životě?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.