Asociace kritizuje vládu: Vláda opět zvýhodňuje řetězce. Doplácejí na to drobní prodejci

Přidat na Seznam.cz

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR tvrdí, že vláda svými novými restrikcemi zvýhodňuje velké obchodní řetězce a poškozuje drobné obchodníky zejména na vánočních trzích. Zástupci AMSP ČR se proto ohradili vůči „nerovnosti přístupu vládních omezení k drobným podnikatelům“, informuje portál BusinessInfo.cz.

AMSP ČR sdělila, že se uvědomuje závažnosti zhoršující se epidemiologické situace a nutnost zavést příslušná opatření.

Ohrazujeme se však vůči nerovnosti přístupu vládních omezení k drobným podnikatelům. Výhrada se týká zejména venkovních vánočních trhů, které se musejí zcela uzavřít na 30 dnů,“ uvádí asociace v tiskové zprávě.

Na rozdíl od nich mohou dále fungovat trhy farmářské a zejména prodej vánočního zboží v hypermarketech, což je podle asociace diskriminační.

Podnikatelé chtějí kompenzace

Dotčení podnikatelé to vnímají jako zásadní nerovnost a nelogičnost kroků Ministerstva zdravotnictví. Podle AMSP ČR vložili do přípravy vánočních trhů veškeré finanční zdroje, nakoupili zboží, zaplatili předem brigádníky a zákaz vánočních a adventních trhů je pro ně faktickým lockdownem a obrovskou ztrátou.

„Nechápeme, že zůstanou otevřené obchodní domy, ale vánoční trhy uzavřou, je to likvidace segmentu. Budeme volat po kompenzacích,“ doplnila Hana Tietze ze společnosti Taiko, která připravuje vánoční trhy v Praze.

Na vánočních trzích jsou jako na jediném místě prodávány ruční řemeslné výrobky českých výrobců, které nenabízejí unifikované nabídky nadnárodních hypermarketů, a je dlouhodobě velmi obtížné jejich tradici zachovat. Jde o drobné podnikatele a živnostníky, kteří se nemohou dostat do obchodních center, zachovávají tradiční české řemeslo, které zákazník v hypermarketech nekoupí.

AMSP ČR proto apeluje na vládu a požaduje zmírnění restrikcí vůči venkovním vánočním a adventním trhům v podobě zachování jejich provozu za podmínek stejných jako platí pro farmářské trhy anebo kompenzací všech nákladů spojených s nerealizovaným prodejem.

Zdroj: BusinessInfo.cz