Adventní trh v Brně funguje dál, přesunul se do virtuální podoby

  16:16
Zákazník za zvuku koled obchází vánoční stánky a vybírá si z široké nabídky pochutin, hraček, keramiky či výrobků ze dřeva. Že to za aktuálních opatření proti šíření covidu není možné? V Brně ano. Zdejší adventní trh totiž funguje ve virtuální podobě.

Adventní trh na Zelném trhu v Brně nyní funguje ve virtuální podobě. | foto: Advent na Zelňáku

Na Zelném trhu v centru města má aktuálně otevřeno pouze deset stánků prodávajících zboží související s vánočními stromky, na něž vláda při čtvrtečním zákazu adventních trhů udělila výjimku.

„Projít“ ostatní stánky umožňuje Virtuální advent na Zelňáku. „Začali jsme jej dělat už loni, když nebylo jisté, jak to bude s opatřeními ohledně covidu. Letos jsme jej připravili dopředu jako zálohu a zároveň variantu pro ty, kteří by se nemohli dostavit. Měl fungovat současně se skutečným trhem, teď bohužel zůstal jen ten virtuální,“ popisuje Kateřina Dobešová, mluvčí městské části Brno-střed, která má advent na Zelném trhu na starosti.

Zákazníci mohou na webu procházet jednotlivé sekce náměstí a vybírat si z nabídky desítek prodejců. Po kliknutí na konkrétní stánek se objeví jeho kompletní sortiment s kontaktem nebo rovnou e-shopem. Komu orientace činí problémy, může si rovnou vybrat nabídku rozdělenou podle zaměření.

Adventní trh na Zelném trhu v Brně nyní funguje ve virtuální podobě.

„Protože se v současné době stále nemůžeme setkávat jako v minulosti, rádi bychom pokračovali v podpoře drobných českých řemeslníků on-line formou. Pro mnohé z nich jsou totiž období trhů hlavním zdrojem obživy,“ sděluje Eva Skácelová z agentury Promo Planet, která trh organizuje.

„Myslíme, že i po malých kapkách lze naplnit velkou nádobu. A pokud se k této snaze přidají i ostatní, když každý z nás přispěje alespoň něčím malým, určitě zvládneme tuto složitou dobu lépe,“ věří Skácelová.

K Zelnému trhu by se v brzké době mohly na internetu přidat také stánky z náměstí Svobody, Dominikánského náměstí a nádvoří staré radnice, které spadají pod Turistické informační centrum Brna (TIC).

„Počin Brna-střed kvitujeme s velkým nadšením a je předdomluvené, že se zapojíme taky. Nápad i technické řešení jsou optimální a panuje vůle virtuální trh rozšířit, aby byli prezentováni všichni prodejci, kteří chtějí,“ oznamuje mluvčí TICu Adéla Nováková.

Centrum je nachystáno věnovat projektu maximální marketingovou podporu. „V rámci Česka jde o naprosto unikátní záležitost a je to maximum, co se v nynější době dá dělat,“ podotýká Nováková.

Autor: