Značku Battlefield čekají velké změny, šéfovat jí bude Vince Zampella
zdroj: Foto: Electronic Arts

Značku Battlefield čekají velké změny, šéfovat jí bude Vince Zampella

3. 12. 2021 17:00 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Launch Battlefieldu 2042 neproběhl ani trochu dle představ vývojářů, vydavatelství ani herní komunity. Švédští DICE budou teď mít plné ruce práce s nápravou, jisté ale je, že značku jako takovou čekají velké změny. Vydavatelství EA oznámilo své plány, podle kterých má mimo jiné vzniknout platforma Battlefield Universe. To má v budoucnu spojovat různé hry vyvíjené rozličnými studii ve Spojených státech a Evropě. 

Také jsme se dozvěděli, že v Seattlu vzniklo nové studio pod vedením Marcuse Lehta, který dříve pracoval jako designér na sérii Halo a mimo jiné vytvořil postavu Master Chiefa. Jeho tým by měl do značky Battlefield v budoucnu dodat větší míru příběhového pozadí. 

Další ruce k dílu pak přidá studio Ripple Effect, bývalé DICE LA a ještě dříve Danger Close, které má na svědomí dva dosud poslední díly série Medal of Honor. Právě oni do Battlefieldu 2042 dodali komunitní hub s názvem Portal a nově pracují na dalších, dosud neoznámených součástech této hry, přitom ale budou i nadále rozšiřovat právě Portal.

Výkonný ředitel EA Andrew Wilson uvedl, že by v budoucnu mohlo dojít i k vytvoření free-to-play verze Battlefieldu. Byron Beede, veterán série Call of Duty, kterého EA nedávno najala, aby pomohl Battlefieldu najít cestu, pak zmínil, že tým v Seattlu bude rozšiřovat svět hry skrz různé typy obsahu, zatím bez konkrétnějšího upřesnění.

Velké změny nicméně nastávají také na vedoucí pozici celé značky. Generální ředitel DICE Oskar Gabrielson opouští firmu, na jeho pozici nastupuje Rebecka Coutaz, která dosud působila v Ubisoft Annecy. Na vývoj Battlefieldu bude ovšem napříště dohlížet Vince Zampella z Respawnu, další z letitých profesionálů, zakladatel studia Infinity Ward a duchovní otec Call of Duty či Titanfallu.

V praxi oznámené změny pravděpodobně znamenají, že se z Battlefieldu stane platforma, která bude namísto pravidelně vydávaných nových dílů průběžně zásobovaná obsahem. Něco podobného ostatně chystá i Ubisoft se svým Assassin's Creed, otázkou nicméně zůstává, zda je tento přístup životaschopný a pro hráče lákavý, nebo zda se časem znovu vrátíme k tradičnímu modelu samostatně vydávaných pokračování.

Nejnovější články