Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky

Jako posel z minulosti vypadá a jeho technika na první pohled působí stejně. Ve skutečnosti je to ale nově vyráběný stroj plný moderní techniky, který vyluzuje árie, za něž by se nemuseli stydět ani v La Scale.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky

4.12.2021 | Petr Miler

Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky

/

Foto: Ruf

Jako posel z minulosti vypadá a jeho technika na první pohled působí stejně. Ve skutečnosti je to ale nově vyráběný stroj plný moderní techniky, který vyluzuje árie, za něž by se nemuseli stydět ani v La Scale.

Popravdě nevíme, jestli si tohle auto vůbec někdo koupil, pár nadšenců se ale snad našlo. Řeč je o Rufu SCR, v podstatě malosériovém modelu německého úpravce, který se tváří jako Porsche 911 generace 964, ve skutečnosti jde ale o moderní automobil postavený kolem karbonového monokokového šasí. V odkazovaném článku jsme hovořili o jeho verzi s motorem 3,6 H6 biturbo, dynamicky jistě úchvatné alternativě, dnes se ale stočí naše pozornost k poněkud purističtější verzi s motorem 4,0 H6 s atmosférickým plněním.

Auto, které si celým jménem říká Ruf SCR 4.0, se totiž dostalo do rukou lidem z AutoTopNL, kteří jej tradičně protáhli po Autobahnu. Nevíme, kdo tentokrát seděl za volantem, neboť s vozem zacházel velmi nešťastně - nevyužívá plného rozsahu otáček, neukáže dynamiku za hranicí 252 km/h, pravidelně si nechává ve vysokých rychlostech otevřené okno a dělá další chyby, které požitek z jízdy notně kazí. Vůz sám a hlavně jeho pohon jsou ale tak ohromující, že vám jej v akci musíme ukázat i tak.

Jednak samozřejmě jede. Kombinace 510koňového motoru s pouhými 1 250 kilogramy hmotnosti se stará o působivou dynamiku, kterou lépe než video definují oficiální data: Na stovku zrychlí za 3,4 sekundy, na 200 km/h za 11,9 sekundy a rozjede se až na 320 km/h. Nakonec je ale skoro jedno, jak auto jede, nejvíc ohromuje svým zvukem.

Teprve tím připomíná pravého posla z minulosti. Ostrý, velmi hlasitý projev, který graduje až téměř u 9 000 ot./min, je s přispěním výfukové soustavy Rufu prostě opojný, zvenčí i zevnitř. Slova tu nestačí, musíte si pustit video níže - už úvodní sekundy s túrováním na místě vás snad přesvědčí, že přes mizerný výkon řidiče stojí za to koukat dál.


Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky - 1 - Ruf SCR 4 0 Autobahn video ilu 01Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky - 2 - Ruf SCR 4 0 Autobahn video ilu 02Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky - 3 - Ruf SCR 4 0 Autobahn video ilu 03Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky - 4 - Ruf SCR 4 0 Autobahn video ilu 04Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky - 5 - Ruf SCR 4 0 Autobahn video ilu 05Naprosto neobvyklé nové auto s motorem 4,0 bez turba se ukázalo na Autobahnu, zní božsky - 6 - Ruf SCR 4 0 Autobahn video ilu 06
Ruf SCR 4.0 vypadá jako stará 911, je to ale ve skutečnosti moderní auto šité poté starých předloh. Dynamicky zaujme, teprve svým zvukovým projevem ale ohromí. Ilustrační foto: Ruf

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše