Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Safarista je úchvatný rallye restomod Lancie Delta, jeho cena je však extrémní

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Italská společnost Automobili Amos se pochlubila dalším restomodem Lancie Delty, který se tentokrát nezalekne ani prašných a rozbitých cest.

Společnost Automobili Amos, kterou vlastní italský podnikatel a závodník Eugenio Amos, představila první restomod slavného závodního modelu Lancia Delta HF již v roce 2018. Elegantní model s označením Futurista nyní v nabídce doplňuje dobrodružněji laděná verze Safarista, která by se neměla bát ani náročnějších podmínek rozbitých cest, dun nebo ledových okruhů.

Základem restomodu je přitom klasická Lancia Delta Integrale 16V, kterou úpravci přemění na třídveřovou. Karoserie je následně přemodelována za využití karbonových dílů, dostává vystouplejší blatníky, její tvary jsou optimalizovány pro jízdu v lehkém terénu a společně s šasi vozu je také zesílená.

Interiér pak vychází z tradičních požadavků na rallye závodní vozy. Nechybí tedy ochranná klec, zjednodušená palubní desky se základními přepínači, malý displej namísto přístrojového štítu, dvojice skořepinových sedadel se čtyř- nebo pětibodovými pásy, hydraulická ruční brzda nebo hasicí přístroj. Vzadu je pak uložena masivní rezerva.

Podvozek dostal nové nastavitelné pružiny i tlumiče, nové ocelové brzdy, již zmiňovanou ruční hydraulickou brzdu nebo litá kola ve stylu rallye závodních modelů. Ve srovnání se standardní Deltou je navíc podvozek zvýšen, aby zvládl i opravdu špatné cesty. Jak ostatně automobilka dodává:

Naším cílem v rámci programu ‚Safarista‘ je nabídnout zákazníkům bezkonkurenční zážitek, který jim umožní bezpečně dosáhnout vlastních limitů i limitů vozu, při obklopení neuvěřitelnou přírodou od švédských ledových okruhů až po duny Arábie,“ uvádí se na webových stránkách výrobce.

O technice pod kapotou zatím nemáme žádné bližší informace, drobnou nápovědou by však mohl být sesterský model Futurista, který je osazen motorem o výkonu 330 koní, dodávaným společností Autotechnica Motori. Stavbu vozu by pak měla zajišťovat společnost Podium Advanced Technologies, která kromě jiného staví také vozy Scuderia Cameron Glickenhaus.

Nový restomod Delta Safarista se tak zdá být dalším velmi zajímavým projektem, který má velkou šanci oslovit stále širokou fanouškovskou skupinu dávno zrušené rallye Skupiny B. Přidat tento vůz do sbírky ale bude dražší a náročnější, než sehnat slušnou Lancii Deltu EVO 2.

Společnost Automobili Amos totiž plánuje stavbu maximálně deseti kusů, přičemž cena jednoho bude 570.000 eur + daň. Při současném kurzu se ta bavíme o částce 14,4 milionu bez daně.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - kosmonaut
15. 12. 2021 17:10
wow
Futurista a tahle Safarista, to jsou tak strašně krásné věci, neuvědomuji si žádné jiné vozidlo, které by se mi tak líbilo :yes: