Auto Journal |
Popis: Auto magazín bez kompromisů
|
||||||
Nové SUV s technikou Volvo míří do Česka. Strašák pro zavedené evropské značky15:19 Na českém trhu se nenápadně zabydluje nová automobilová značka z Číny – Lynk & Co. První značkový showroom už vyrostl v Průhonicích u Prahy a další mají následovat. Nejde přitom o žádného solitéra z východu, za značkou stojí čínský koncern Geely Auto Group, který úzce spolupracuje se švédským Volvem. Vozy Lynk & Co tak využívají [&hellip Zatímco v Evropě řidiči dál lijí do nádrží drahou naftu, Čína se od ní potichu odpojuje13:47 V Číně probíhá revoluce v těžké dopravě, jakou svět ještě neviděl: prodeje elektrických nákladních vozidel prudce rostou a spotřeba nafty se propadá tempem, které už snížilo poptávku o více než milion barelů denně. Díky masivním investicím do infrastruktury a štědrým státním pobídkám se země velmi rychle posouvá do role globálního lídra v elektrifikaci nákladní dopravy [&hellip Test MG Cyberster: To, co Musk slibuje už roky, si můžete dávno koupit a je to silný zážitek13:47 Supersportovní zrychlení, elektrický pohon a cenovka lepšího rodinného SUV. MG Cyberster přichází rozbít všechna zažitá pravidla. Roadster, který se výkonem dívá do očí Audi R8 nebo Tesle Model S Plaid, přitom stojí jen zlomek toho, co exotické sporťáky s podobnými čísly. Je to tedy geniálně naceněná vstupenka do světa supersportů, nebo až podezřele levná elektrická [&hellip Nová značka v Česku, nové problémy: vaše staré auto může brzo zůstat před městem6.prosince V Česku přibyla dopravní značka, která může výrazně změnit život zejména majitelům starších aut. Jmenuje se „Nízkoemisní zóna“ a bude označovat oblasti s přísnějším režimem pro vozidla s horšími emisemi. Ačkoli se zatím na českých silnicích prakticky nevyskytuje, po nedávných legislativních změnách je už jen otázkou času, kdy ji začnou využívat první města. Jak vypadá [&hellip Starší auta vyhrála. EU státy odmítly zpřísnění technických kontrol6.prosince Zástupci členských států Evropské unie se dnes dohodli, že technické prohlídky osobních aut starších deseti let zůstanou nadále v současném režimu – tedy jednou za dva roky. Nepřijali tak návrh Evropské komise, která chtěla zavést každoroční kontroly. Po jednání v Bruselu to oznámil končící český ministr dopravy Martin Kupka. Dalším krokem nyní bude, aby svůj [&hellip Spalovací motory ještě neřekly poslední slovo: Česko burcuje Evropu6.prosince Česká republika se na jednání ministrů v Bruselu opět postavila proti platnému rozhodnutí, podle něhož se mají od roku 2035 v Evropské unii přestat prodávat nově homologovaná auta se spalovacími motory. Podle končícího ministra dopravy Martina Kupky už se k české iniciativě přidaly i Itálie, Polsko, Slovensko a Bulharsko. Zároveň se ozývá i německá vláda, [&hellip SUV do města nepatří. Praha proti nim chystá tvrdý zásah5.prosince Praha si našla nový terč – velká SUV. Odchod Zdeňka Hřiba z čela dopravy rozhodně neznamená úlevu, jeho nástupce Jaromír Beránek mluví o „nepatřičných“ autech ve městě a otevřeně zvažuje vyšší poplatky i tvrdší regulaci. Jde o rozumnou snahu zkrotit přeplněné ulice, nebo jen další ideologický experiment na úkor řidičů? Městský provoz má svoje tvrdá [&hellip Nesmrtelné motory: tato auta nikdy neprodávejte. Mají jednotky, které vydrží skoro všechno5.prosince Možná vám v garáži stojí jen starý diesel nebo obyčejný Civic, ale ve skutečnosti máte doma technický artefakt, který dnešní motory přežije o celé generace. Připomínáme legendární agregáty, které neřeší módu downsizingu, ani rozmary elektroniky. Naopak. Když jim dáte olej, filtry a trochu rozumu v pravé noze, odjedou s vámi klidně až na konec světa. Stará [&hellip Je nafta na odpis? V Evropě se propadla až na úplné dno, nejvíce v historii5.prosince Nafta se v žebříčku pěti klíčových druhů pohonu v Evropě dostala na úplný chvost, předstihly ji dokonce i plug-in hybridy. U těžkých nákladních aut a autobusů však ještě dlouho zůstane dominantním palivem. Nafta byla dlouhé dekády synonymem evropské efektivity – auta, která ji využívala jako palivo, měla dlouhý dojezd, nízkou spotřebu a dostatek síly. Statistiky [&hellip Návrat vyvrhele: GM plánuje revoluci dvoutaktních motorů5.prosince Zdálo se, že dvoutaktní motory v autech definitivně patří minulosti. Především kvůli emisím. GM však věří, že s pomocí nových technologií by mohly zažít renesanci. Americký gigant si nechal chránit patent, který otevírá cestu čistším dvoutaktům. Dvoutaktní motory: technologie (téměř) minulosti Dvoutaktní motory jsou dnes až na výjimky minulostí. Pohánějí ještě tu a tam motorové [&hellip |