Auto Journal |
Popis: Auto magazín bez kompromisů
|
||||||
Waze má zásadní změnu. To, co řidiče v Android Auto dlouhodobě štvalo, je konečně minulostí11:40 Poslední aktualizace Waze přináší změnu, na kterou řidiči čekali věčnost a především vrací používání navigace do stavu, který dává smysl. Nově můžete mít Waze běžící na displeji auta a současně ho plnohodnotně ovládat i na telefonu. Obě prostředí jsou přitom propojená a synchronizovaná, takže co uděláte na mobilu, okamžitě uvidíte i na obrazovce infotainmentu. Spolujezdec [&hellip Ojetina, co vydělá: auta, která za tři roky stoupla na ceně10:10 Koupit ojeté auto, tři roky s ním normálně žít a pak ho prodat se ziskem? Většinou je to sci-fi, protože vůz po koupi typicky rychle ztrácí hodnotu. Jenže celoevropská data ukazují, že u několika konkrétních modelů se pravidla ohýbají. Carvago na základě vývoje cen napříč trhy našlo sedm aut, u nichž se ojetiny za poslední [&hellip Prodej ojetiny v roce 2026 nebude jako dřív. EU vám přidá další překážku21:01 Pokud uvažujete, že se v roce 2026 zbavíte staršího vozu, počítejte s tím, že samotná domluva s kupcem už nebude jediná věc, kterou budete řešit. Evropská unie totiž připravuje novou úpravu, jejímž cílem je ozdravit trh s ojetinami a zároveň lépe hlídat, aby auta určená fakticky na sešrotování nemizela v šedé zóně. Konec převodů jen [&hellip Kšeft za miliardu: Tatra přesune výrobu vojenských vozidel na Slovensko16:35 Skupina CSG a Ministerstvo obrany Slovenské republiky oznámily rozšíření výroby vojenských vozidel značky Tatra v závodě v Moldavě nad Bodvou. Důvodem je získání velké zakázky na výrobu vojenských vozidel T-810 M za více než miliardu dolarů. V následujících letech díky tomu vznikne 300 nových pracovních míst. Rozhodnutí o expanzi výroby vyplývá z nedávno uzavřeného rekordního [&hellip Stanic s HVO v Česku rychle přibývá. Syntetická nafta vychází na 34 Kč za litr16:35 V Česku je aktuálně už 30 veřejných čerpacích stanic, kde lze natankovat HVO, tedy naftu z obnovitelných zdrojů. Pořád jde o menšinový segment – běžných čerpacích stanic s benzínem a klasickou naftou je přibližně stokrát více. Ještě na jaře přitom byl počet míst s HVO zhruba poloviční. Pro firmy a živnostníky navíc existuje možnost tankovat [&hellip Nejporuchovější auta posledních 20 let. Statisíce za servis aneb auta, která umí znepříjemnit život20.prosince Jsou auta, která si roky budují pověst nezničitelných dříčů a také taková, na která jejich majitelé vzpomínají asi stejně rádi jako na zubní vrtačku bez umrtvení. Jenže jak zjistit, kam spadá zrovna váš vůz? Motorističtí novináři se proto prohrabali statistikami poruch a z nich poskládali seznam stovky nejproblematičtějších aut zhruba za poslední dvě dekády. A [&hellip Největší strašák ojetých SUV: závažné závady. Tady jsou modely, které je nemívají20.prosince SUV dnes v Česku dominují prodejům nových aut a podobně silné postavení mají i mezi ojetinami. Jenže čím širší je nabídka, tím těžší je vybrat kus, který nebude po pár letech znamenat pravidelnou návštěvu servisu a stres před každou technickou. Právě proto dává smysl podívat se na data z německého TÜV Reportu – tedy přehledu, [&hellip Levné SUV, po kterém Češi šílí: tahle ojetina dává nečekaně moc muziky, drží hodnotu a nezklame19.prosince Druhá generace Tiguanu se zapsala do historie jako vůbec první SUV, které Volkswagen postavil na modulární platformě MQB. A hlavně: s první generací si ji nespletete ani omylem. Z původních oblin nezbylo nic. Druhá generace vsadila na přísně řezané plochy, ostré hrany a technický výraz. Vpředu dominuje výrazná maska chladiče s pořádnou porcí chromu, na [&hellip Od kdy může dítě sedět vpředu? Pravidla jsou dnes jiná a přísnější19.prosince Dřív se spousta věcí „nějak“ tolerovala a rodiče často rozhodovali podle vlastního uvážení. Jenže doba se posunula a s ní i legislativa. Dítě na předním sedadle už není otázka pohodlí nebo zvyku – bez splnění jasně daných podmínek je to porušení pravidel. Stejně tak neplatí, že na zadní sedačce „to nějak přežije“ i bez autosedačky. [&hellip EU odhalila kartelovou dohodu: ceny baterií byly roky uměle vyšší18.prosince Evropská komise odhalila kartel na trhu startovacích baterií: výrobci spolu se sdružením Eurobat měli více než 12 let koordinovat cenové příplatky navázané na olovo, čímž uměle drželi ceny výš. Za období 2005–2017 padly pokuty zhruba 72 milionů eur a případ může mít dohru i u soudů kvůli náhradám škod. Evropská komise potvrdila existenci dlouhodobé kartelové [&hellip |