Grano Salis |
Popis: ekumenický portál
|
||||||
SPASITEL NENÍ ABSTRAKTNÍ PRAVDA (POJEM) - ALE KONKRÉTNÍ OSOBA !10:45 Jistý øímský katolík v duchu svého katechismu praví : "Je�í� je svým lidstvím právì prostøedníkem mezi Bohem a lidmi. Sestoupil z nebe a stal se èlovìkem," 1) Kde se v Písmu pí�e o Kristovì lidství ? 2) Kde se v Písmu pí�e o tom, �e se Spasitel stal èlovìkem ? Bez Syna nemù�e Bùh být Otcem0:09 Kdy� nìkteøí bludaøi tvrdí, �e Syn není od vìènosti, ale je tvorem, pak Bùh nemù�e být od vìènosti Otcem. Pokud ale Bohu nìco od vìènosti chybí, co dostává a� v èase, pak nemù�e být Bohem, proto�e mu schází nìjaká z dokonalostí. Bùh je toti� vìèný. A pokud je vìèný, je vìèný ve v�em, èím je. Proto je-li Bùh Otcem, je jím vìènì. A pokud je vìènì Otcem, pak vùèi nìkomu a vìènì. Otec toti� není bez … Syn je vìèný0:09 rosmano Re: Køes�anská víra v Trojici podle Tertuliána (Skóre: 1) Vlo�il: rosmano v Støeda, 03. prosinec 2025 @ 20:45:56 CET (O u�ivateli | Poslat zprávu) ) Ano, Tertulián chápal Otce jako pùvod, a Syna jako vycházejícího od Otce -> ov�em v konkrétním v ÈASE. Tehdy, kdy� vyslovil na zaèátku stvoøení slova "Budi� svìtlo". Pøed tím �ádný Syn z Otce nevze�el, nebyl zplozen. Neexistoval. ------ Kdy �høích� není høích0:09 My, køes�ané, kdy� hájíme „Bo�í svatost“, èasto nazýváme høíchem kde co. Ka�dého “jinakého" èlovìka posíláme do pekla. Ale je opravdu høích v�echno, co „høíchem“ nazýváme?A je peklo skuteènì místem, kam putuje ka�dý, kdo �ije jinak ne� my? Panovník Kristus, vìøím tomu, ukazuje jiný obraz. Mohl se Bùh vtìlit do zvíøete?0:08 rosmano: "Pí�e� / Nestal se zvíøetem (ani �irafou,...) / Ale mohl se stát. Pro Boha nic nemo�ného. Jestli�e se Bùh podle vás vtìlil do èlovìka, a ten èlovìk tedy byl Bohem, pak by se mohl také vtìlit do zvíøete (napø. �irafy, kdy� ji vzpomíná�), pak by ta �irafa byla také Bohem. Plnì Bohem a plnì �irafou. Logos, Bùh se stal tìlem = �irafou. Narodila se z �irafy, byla stejná jako ostatní �irafy.... Mo�ná, �e tomu �irafy vìøí. Neví�..." Slovo se nestalo horami a sluncem, ale hory a slunce byly stvoøeny Slovem0:08 Re: NEPROSAZUJETE ZDE UÈENÍ KRISTOVO - ALE ØÍMSKOKATOLICKOU CÍRKEVNÍ IDEOLOGII ! (Skóre: 1) Vlo�il: rosmano v Pondìlí, 01. prosinec 2025 @ 13:30:39 CET (O u�ivateli | Poslat zprávu) ) Ano Stando. To Slovo, které bylo Bùh, se stalo tìlem -> v tomto pøípadì Je�í�em Kristem A v jiných pøípadech se to Slovo stalo (bytostnì) tìlem -> tøeba sluncem, nebo horami, nebo velrybou èi �irafou. Slovo/logos, které vyøkl Bùh - se v�dy stalo tìlem. V�dy se realizovalo, uskuteènilo. Bytostnì. Bùh øekl -> a stal… Je tøeba se znovu uèit být lidmi.0:08 " Hned bylo vidìt, �e je mezi nimi tolik lásky! " ... zvolala pastorka berlínské evangelické církve Lena Müller, kdy� po�ehnala polyamornímu svazku ètyø homosexuálù. TOK DUCHA A DEDICNY HRICH0:08 TOK DUCHA Duch = vìdomí samotné , které je: nekoneèné nedìlitelné èisté jedno bez forem bez pamìti ega bez èasu V�dy je to ta samá voda . Nikdy se nemìní. ⭐ 2) „Nádoba“ = tìlo + genetika + pamì� ega A tady zaèíná rozdíl. Ka�dá nádoba: má jiný tvar (tìlo) jiný materiál (genetika) jiné èásteèky na stìnách (epigenetika) jinou barvu (ego, zku�enosti, trauma, kultura) jiné vzorce (podmínìnosti) Døíve ne� byl Abraham, JÁ JSEM0:08 ⭐ 1) „Døíve ne� byl Abraham, JÁ JSEM.“ – Jan 8:58 Je�í� NEØÍKÁ: „existoval jsem pøed Abrahamem“ „byl jsem stvoøen døíve“ On øíká: Já JSEM (øecky ἐγώ εἰμι — Egó eimi , identická formulace Bo�ího jména ve Starém zákonì) To znamená: ✔ Je�í� není vázaný na lineární èas. ✔ Je�í� existuje v nelineární vrstvì, kde není pøed a po . ✔ Je�í� mluví z vrstvy „vìèné pøítomnosti“. To je pøímý biblický dùkaz dvojí existence : Je�í� v lineárním èase (izraelský uèitel) Je�í� mimo èas (Slovo, které JE) |