HR-News.cz |
Popis: HR News je první portál pro manažery a pracovníky v oblasti řízení lidských zdrojů, který nabízí 17953 odborných článků, rozhovorů a studií
|
||||||
Vánoční večírek: Jak jej zorganizovat tak, aby na něj všichni vzpomínali v dobrém2:28 Vánoční firemní večírky jsou klasikou vánočního období. Pro event manažery nebo personalisty, kteří večírek plánují, však mohou být stresové a nesmírně náročné na přípravu. Zde je proto několik tipů, jak zorganizovat vánoční večírek tak, aby na něj všichni vzpomínali v dobrém a abyste vy sami přípravy na něj přežili ve zdraví. „Udělej to pro mě.“ Jak Clare Sheils mění pojetí leadershipu v CBRE13.listopadu Clare Sheils moc dobře ví, jak těžké je udržet tým motivovaný v době změn. Od roku 2020 působí jako generální ředitelka CBRE Česká republika, kde nejenže provedla společnost bezprecedentními proměnami realitního trhu, ale zároveň posílila její vnitřní kulturu a soudržnost. Věří, že vedení lidí dnes znamená být stabilním bodem v chaosu – a že investice do lidí není HR trend, ale strategická obchodní nutnost. Peter Ulčin, ICT Pro: Systematické vzdělávání firmám přináší reálný dopad na byznys12.listopadu Firmy dnes čelí výzvě, jak propojit vzdělávání zaměstnanců s reálnými byznysovými výsledky. Systematický přístup k rozvoji lidí a programům na míru dokáže nejen urychlit růst organizace, ale také přinést měřitelné efekty v praxi. Peter Ulčin, pracovní psycholog a lektor ICT Pro, ukazuje, jak strategické plánování a pilotní testování programů zajišťuje, že investice do vzdělávání skutečně přináší hodnotu firmě i jejím lidem. Matej Šemšej, TV Nova: Nejsme jen studio a střižna. Budujeme AI týmy a kulturu zpětné vazby11.listopadu Jak funguje HR v největší české soukromé televizi? V podcastu HR News hovoří HR ředitel televize Nova Matej Šemšej s Tomášem Pospíchalem o tom, jak se v mediálním prostředí propojuje kreativita, technologie a lidský přístup k zaměstnancům. Diskutují o náboru, mezigenerační komunikaci, benefitech, adopci AI a o tom, proč empatie hraje roli nejen směrem k divákům, ale i uvnitř firmy. Několik dobrých důvodů, proč je potřeba vést pracovní pohovor osobně10.listopadu Koronavirová pandemie přepsala pravidla náboru. Pracovní pohovory přes videohovor jsou tak v mnoha firmách standardem pro svou jednoduchost a pohodlnost. Přesto se ukazuje, že osobní pracovní pohovory jen tak nic nenahradí. Zde je několik dobrých důvodů, proč tomu tak je. Team buildingy a začátek roku10.listopadu Kebab nebo salát? Stravovací dramata českých pracovišť7.listopadu Jídlo v práci, to je nekonečný zdroj inspirace, diskusí a zábavy. Víte, že se podle něj lidé dají rozdělit do kmenů? Do kterého patříte vy? Výpověď ze strany zaměstnance už nebude znamenat nižší dávku u podpory v nezaměstnanosti6.listopadu Pokud zvažujete odchod ze zaměstnání, měli byste nyní pozorně sledovat, co se mění v pravidlech pro podporu v nezaměstnanosti. Od 1. 1. 2026 nastoupí totiž zásadní změny, které přinesou větší rovnost mezi uchazeči o práci. A jednou z nejdůležitějších úprav je, že ukončení pracovního poměru z vaší vlastní vůle už nebude automaticky znamenat nižší dávku podpory. Pět nejčastějších důvodů, proč by zaměstnanci nedoporučili svého zaměstnavatele známým5.listopadu Situace, kdy si na svého zaměstnavatele zaměstnanec stěžuje, jsou obecně mnohem častější, než situace, kdy si pracovníci svého zaměstnavatele chválí. Mnoho zaměstnanců by se pak zdráhalo doporučit svého zaměstnavatele svým známým. Zde je pět nejčastějších důvodů, proč se tak děje. Psychologické bezpečí, manipulace i koučovací přístup: listopadové workshopy od Image Lab4.listopadu Jak budovat psychologicky bezpečné prostředí, rozpoznat manipulaci, využívat koučovací přístup v praxi a efektivně pracovat se zpětnou vazbou? Čtyři podzimní online workshopy od vzdělávací společnosti Image Lab nabídnou praktické návody i inspiraci pro manažery a HR profesionály, kteří chtějí rozvíjet sebe i svůj tým. Účast na nich je zdarma. Umělá inteligence mění způsob hledání práce. Uchazeči využívají AI k odesílání stovek žádostí denně4.listopadu Digitalizace pracovního trhu posouvá hranice stále dál. Zatímco donedávna využívali uchazeči o práci umělou inteligenci především k úpravě životopisů či psaní motivačních dopisů, nyní přichází další krok – automatizované nástroje, které za ně kompletně vyřizují odpovědi na pracovní inzeráty. Stačí nahrát životopis, vybrat typy pozic, o které má uchazeč zájem, a nástroj sám vyhledává nabídky, přizpůsobuje CV, vytváří personalizovaný motivační dopis a odesílá žádosti. Uchazeč se tak může „hlásit“… Když HR přestane být servis a stane se partnerem. DPD propojuje týmy i firemní kultury pěti zemí díky Reason for Being3.listopadu DPD prošlo zásadní proměnou. Pět zemí – Česko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Chorvatsko – se sjednocuje pod společné vedení se sídlem v Praze. Transformaci však neřídí jen procesy a tabulky, ale především lidé. O tom, jak se z čistě administrativního HR stal strategický partner byznysu, o síle osobního proč i o vedení týmu napříč kulturami mluví Lenka Miess, CEE Chief People Officer, DPD. Kolik budou v roce 2026 platit OSVČ na paušální dani?31.října Při dobrovolném vstupu do daňového paušálního režimu platí OSVČ v jedné měsíční platbě daň z příjmu, sociální pojištění a zdravotní pojištění. Pro rok 2026 dochází ke zvýšení platby v prvním paušálním pásmu, měsíční platby budou 9 984 korun. Pro druhé pásmo je pak stanovena platba 16 745 korun a pro třetí pásmo 27 139 korun. „Profesní rozvoj není jen o dovednostech, ale i o inspiraci a motivaci,“ říká v podcastu Radek Havelka, zakladatel ICT Pro30.října Od učitelského pultu na gymnáziu až k firmě, která školí tisíce lidí ročně v Česku i ve světě. Příběh Radka Havelky a jeho společnosti ICT Pro ukazuje, že firemní vzdělávání není jen o technologiích, ale i o schopnosti reagovat na trendy, měnit zaběhnuté přístupy a hledat cestu k lidem. V rozhovoru vysvětluje, jak se z IT firmy stala komplexní vzdělávací instituce, proč jsou měkké dovednosti stejně důležité jako technické znalosti, jak pandemie proměnila pohled na online kurzy a proč by se… “Digitální transformace znamená změnu pracovních návyků i firemní kultury,” říká Michal Hanko, Konica Minolta29.října Digitální transformace dnes zasahuje prakticky všechny firmy a není jen otázkou zavádění nových technologií. Jak upozorňuje Michal Hanko, Business Development Manager společnosti Konica Minolta Business Solutions Česká republika, její skutečný dopad spočívá především ve změně firemní kultury – v tom, jak lidé ve firmách spolupracují, komunikují a sdílejí informace. |