jan korbel |
Popis: Nejen o budování webů a web aplikací s důrazem na dojem uživatele (UX)
|
||||||
Slidy z mého beta testu školení „Vývoj web aplikací”16.listopadu Beta test školení splnil svůj účel. Ověřil jsem si, že časově to vychází a našel jsem pár slabších míst, které budou chtít vylepšit. Další termín školení bych viděl někdy na polovinu dubna, ale to ještě upřesním tady na blogu. Jiný přístup ke vkládání textu na mobilu16.listopadu Velmi chytrý způsob zadávání obvyklých věcí, které potřebujeme často psát a chytré interakce v užitečných kontextech, které si navíc můžete doinstalovat jako moduly. Palec nahoru. Siri pomůže, ale tohle se určitě hodí. Via @jakubspanihel Beta test mého školení „Vývoj web aplikací s důrazem na UI a UX”16.listopadu Tohle školení jsem v hlavě převaloval přes rok. Hledal jsem správný přístup pro to, co chci docílit. Je mi jasné, že za jeden den, nikoho nemůžu skutečně naučit, jak se dělá uživatelské rozhraní a jak docílit co nejlepší dojem uživatele. Je to příliš rozsáhlé pole, navíc se důležité aspekty budou lišit produkt od produktu. Co vás můžu […] Co myslím pod pojmem „dojem uživatele” (User eXperience)16.listopadu Včera proběhla na Twitteru zajímavá výměna názorů, kterou vyvolal Marek Prokop svým twítem: Má UX hledat rovnováhu mezi potřebami klienta a jeho uživatelů, nebo má za všech okolností kopat jen za uživatele? — Marek Prokop (@MarekP) March 11, 2012 Z reakcí vybírám: @MarekP pokud nemá být UX pouze teoretické, ale praktické (a to má být), pak to […] Když už nejste typickým zákazníkem svého produktu16.listopadu 37signals jsou velcí zastánci přístupu „buduj produkt, který sám používáš”. Má to jasné výhody, za všechny třeba: Neustále víte, co klient chce. Máte představu o ceně, kterou byste byli ochotni za to zaplatit. Víte, jakým jazykem máte mluvit. Je to levné :-) Problém je, když najednou přestanete být typickým klientem buď pro celý produkt, nebo […] Problém s emailovými klienty16.listopadu Tomáš Baránek publikoval na blogu Mít vše hotovo dobrou analýzu toho, proč pro mnoho lidí současné pojetí emailových klientů nefunguje. Email dnes: jde jen o seznam vstupů a dat (ne nutně informací a ne nutně vyžádaných), kde vizuálně všechno vypadá stejně. Email ale není v hlavách většiny uživatelů seznamem, ale je jakousi centrálou, nádražím, překladištěm vstupů, výstupů, úkolů, referencí, […] Bez komentáře16.listopadu CSS hack pro Firefox / Operu16.listopadu @-moz-document url-prefix() { CSS pouze pro Firefox } @media all and (-webkit-min-device-pixel-ratio:10000), not all and (-webkit-min-device-pixel-ratio:0) { CSS pouze pro Operu } Samozřejmě vyhnout se jim, pokud to jde, někdy ale nezbude, než nasadit černý klobouk. iPhone „Share“ dialog16.listopadu Tenhle dialog se objeví, když v Safari na iPhonu kliknete na ikonku pro sdílení (obdelník s šipkou). Je proklatě „zahuštěný”, musím vždy znovu číst ty dlouhé popisky. Zarovnání na střed ničemu nepomáhá. Dovolil bych si tvrdit, že ikony + text zarovnané vlevo by bylo lepší řešení, problém je, že to nemá nikde v iPhonu precedent. Clear for iPhone16.listopadu Podvodníci ze Seznam firem s. r. o. – dodatek16.listopadu Před 14 dni jsem postnul výkřik proti podvodný praktikám jedné firmy, kdy vám poštou přijde něco, co vypadá jako faktura k úhradě, ačkoli s nimi nemáte nic společného a žádnou službu nechcete, očividně doufajíce, že dojde k úhradě omylem. Zkusil jsem případ nahlásit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a včera mi přišla odpověď. Obsah […] Amazon oznamuje výsledky za poslední čtvrtletí16.listopadu Pamatujete si ještě, že Apple vykázal zisk $13,06 miliardy? Kolik byste čekali od Amazonu podle, řekněme, „dojmu značky”? Nezapomeňte, že to bylo na prodeje největší čtvrtletí (Vánoce). OK, asi nečekáte, že Amazon vydělal víc, než Apple, ale o kolik míň si tak myslíte. Schválně se chvilku zamyslete. Amazon vykázal zisk $0,177 miliardy. To vše při […] Podvodníci ze Seznam firem s. r. o.16.listopadu Počítám, že se vám to taky stalo už několikrát. Do schránky vám přijde dopis od firmy, kterou neznáte a rozhodně jste od ní nikdy nic nechtěli, otevřete ho a ejhle, vypadá to celé jako faktura za služby. Vy ale víte, že jste si žádné služby neobjednali a rozhodně o ně nemáte zájem a v klidu „fakturu” zahodíte. Mně zrovna […] Ad ACTA16.listopadu Proč jsem proti dohodě ACTA, už bylo dobře sepsáno. V tomhle příspěvku chci mluvit o něčem jiném. Musíme si uvědomit jednu věc: Na čí straně je právo? Vlastníci autorských práv mohou prodávat své zboží za podmínek, které si vyberou, ať už jde o cenu nebo omezení média apod. My, jako jakýkoli jiný zákazník, máme možnost hlasovat penězi. Jenže […] Naučte se pořádně anglicky!16.listopadu Mimochodem, mám už pár let celkem konzistentní agendu příspěvků na Twitteru a tady na to, abych vypozoroval jednoznačný vzor chování ve své čtenářské obci. Odkazy na anglicky psané příspěvky mají mnohem větší ohlasy, než na video nebo audio. Z toho plyne, že pořád hodně z vás neumí anglicky tolik, aby zvládli mluvené slovo. Opakuji svůj apel z přednášky […] |