Marketing Journal |
Description: zajímavosti moderního marketingu
|
||||||
Studie: Televize zůstává nejoblíbenějším médiem, alespoň jednou týdně si ji zapne 86 % Čechů6:22 Aspoň jednou týdně si v České republice zapne televizi 86 % diváků, tedy více než 7 milionů lidí. Televize stále zůstává médiem s obrovským zásahem. Podívejte se, kolik hodin denně tráví lidé před televizorem v Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Umělý aktivismus namíchnul Scarlett Johansson. Volá po tvrdé regulaci deepfake videí18.February Jerry Seinfeld, Steven Spielberg, Sam Altman, Woody Allen, Mila Kunis, Scarlett Johansson a řada dalších celebrit židovského původu ukazovala ve videu vztyčený prostředníček antisemitismu Kanye Westa. Akorát to nebyly ony, ale jejich AI avataři. Scarlett Johansson v reakci vytáhla do boje proti deepfake videím. Nebezpečný UX fail. Neodbytné reklamy přes celý displej se začínají objevovat i v autech17.February Všichni známe otravnost pop-up reklam, co se „nechtějí vzdát“ a vyskakují zas a znovu. Nyní něco takového vidí řidiči na displeji na přístrojových deskách některých modelů Jeepů v USA. Co rozhoduje o řazení Stories? CEO Instagramu odhalil hlavní parametry14.February Podívejte se na signály, podle kterých Instagram řadí Stories. Vysvětlil je přímo CEO Instagramu, Adam Mosseri. Věk je jen číslo, říká Česká spořitelna v kampani ke svému dvoustému výročí13.February Slavíme 200 let, ale cítíme se na 30. Přesně tak zní nové motto komunikační s názvem „Věk je jen číslo“, kterou spouští Česká spořitelna. Kampaní chce Spořitelna povzbudit a inspirovat lidi, aby překonali stereotypy spojené s věkem. Hlavní roli v TV spotu ztvárnila opět Jenovéfa Boková. Report o doručování e-shopů poukazuje na uniklé tržby i výtky zákazníků ohledně přeplněných boxů13.February Jak jsou zákazníci aktuálně spokojení s doručováním a jaké doručovací možnosti preferují? A jak se e-shopy ohlížejí za vánoční špičkou? Odpovědi na tyto otázky přináší rozsáhlá studie zadaná společností DODO. Duolingo zabilo svého sovího maskota. Duo už není mezi námi12.February Může odejít populární maskot tak náhle? „Pravděpodobně zemřela při čekání na to, až si uděláte svou lekci, ale co my víme,“ uvádí aplikace o sově Duo. APEK: EU musí jednat rychle, nekalá konkurence v e-commerce sílí11.February Nový dokument Evropské komise varující před nekontrolovaným přílivem zboží z mimoevropských online tržišť je podle Asociace pro elektronickou komerci dobrým začátkem, nikoli ale postačujícím. APEK navrhuje kroky, které by měly narovnat stav na vnitřním evropském trhu. Titul z techniky? To chceš, nabádá uchazeče Fakulta strojní VŠB-TUO11.February Ostravská strojní fakulta se po čase rozhodla osvěžit svou náborovou komunikaci a představila novou kampaň s názvem Titul Ing. Její insight zní jasně: je rozhodně lepší titul mít než ho nemít. A titul z techniky je výhra rovnou dvojnásobná. Letošní vizuál Českého lva si hraje s iluzemi a optickým klamem10.February Český Lev bude letos reprezentovat vizuál s drátěným modelem slova „LEV“. Dílo Jany Krchové je inspirované myšlenkou filmu jako iluze a pracuje s tématem rekvizit a kulis. TOP 10 reklam Super Bowlu 202510.February Philadelphia Eagles porazili ve finále Super Bowlu obhajující Kansas City Chiefs 40:22. A teď k tomu důležitému: k reklamám. Ikonické reklamy: Old Spice — Smell Like A Man, Man7.February Podívejte se na případovou studii jedné z nejobdivovanějších kampaní posledního čtvrtstoletí. Reklama s „nadsamcem Old Spice manem“ je nejen vtipná, ale také dokázala zdvojnásobit prodeje a změnit vnímání a komunikaci značky. Cadbury rozděluje v kampani tabulku čokolády dle zásluh6.February Kdo si zaslouží největší díl čokolády? Ten, kdo nakoupil? Ten, kdo nákup donesl? Nebo ten, kdo se doma vrhnul na obsah tašek? I takové existenciální otázky řeší Cadbury ve své kreativní kampani. |