Notabene |
Popis: Hyde Park českých baptistů
|
||||||
Kniha Skutkù je novou knihou Genesis26.června Kniha Skutkù je novou knihou Genesis. Spolu s ètyømi evangeliemi tvoøí Nový Pentateuch - ve kterém je ten starý obsa�en a naplnìn. První Pentateuch knihou Genesis zacina, druhý konèí. V minulé úvaze jsem natrkl podobnosti mezi knihou Skutkù a Genesis. Pojïme se na nì podívat podrobnìji. Odpu�tìní23.června Notoricky známé ver�e, Pane nauè nás modlit se: A odpus� nám na�e viny, jako� i my odpou�tíme na�im viníkùm. Jde o pøímou øeè Pána Je�í�e Krista, v�em známý text, na nìkterých místech je sly�et týden co týden....zná jej ka�dý kdo se nazývá køes�anem. Struktura Biblického kánonu23.června ÚTOK GÓGA Z MAGÓGU PROTI IZRAELI - SE BLÍ�Í !23.června Svìtové události se zrychlují; dnes u� mù�eme docela dobøe pozorovat poèátek událostí, které popisuje kniha Zjevení. Zajímavé je to, �e nevìøící lidé v úzkostech jdou do Písma, kde se sna�í najít odpovìdi na události, které pøicházejí na svìt. Naproti tomu o køes�anech, se vyjádøil výsti�nì jeden køes�an �idovského pùvodu, takto: "Køes�ané si dìlají svou køes�anskou agendu bez ohledu na to, co se kolem nich dìje a kam to v�echno smìøuje." Zakotveni v nadìji23.června Bùh poslal meteorit23.června Bùh poslal tento meteorit, aby ryby vylezly z vody, dal�í pak, aby zahubil dinosaury. V�e smìøovalo k èlovìku a vyvrcholení, kdy povstal èlovìk-Bùh Je�í� Kristus. Muslimové neuznávají jeho bo�eství, ale køes�ané trojjediného boha vèetnì Krista (Syna), syna Bo�ího a syna Èlovìka. Bùh stvoøil �ivot z hlíny a hydrotermálních pramenù, vyu�il i dopady meteoritù: Èlovìk Je�í� je dárce milosti, proto�e je Bùh23.června Jakýsi �am�ula tvrdí, �e darovat milost mù�e ne jen Bùh, ale i èlovìk, kdy� cituje, �e "mnohé zahrnula Bo�í milost, milost darovaná v jediném èlovìku, Je�í�i Kristu". Ale jinde v Písmu je jasnì napsáno, �e "Hospodin je dárce milosti" (� 84,12). Z toho tedy jasnì vyplývá, �e onen "èlovìk Je�í� Krristus" udílející milost je Bùh - Bùh i èlovìk, proto�e je Bùh, který se stal èlovìkem. A tak mù�e jako èlovìk dìlat i to, co dìlá pouze Bùh. Èlovìk Je�í� Kristus je tedy zároveò Bùh. Je�í�ovo bo�ství.23.června Autor: Umìlá inteligence. Otázka: " Je�í�ovo bo�ství bylo od poèátku zakotveno v køes�anském uèení. Jak jinak rozumìt tìmto místùm v Písmu? "Vy�el jsem od Otce a pøi�el jsem na svìt; opìt opou�tím svìt a jdu k Otci.“ (J 16,28); "A nyní ty, Otèe, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe mìl, døíve ne� byl svìt.“ (J 17,5); "Na poèátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bùh." (J 1,1); "A Slovo se stalo tìlem a pøebývalo mezi námi. Spatøili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od … Byli apo�tolové trinitariáni ? II23.června Autor: Pøirozená inteligence Ne, apo�tolové nebyli trinitariáni – proto�e byli úplnì normální køes�ané, kteøí na základì zjevení Je�í�e Krista vìøil v jednoho Boha - Otce, Syna a Ducha Svatého, do nich� Pán Je�í� pøikázal køtít a oni tak poslu�nì èinili. Vysvìtlení: PAVLÙV BÙH JE TROJICE23.června Pavlùv Bùh JE Trojice. Jak je to mo�né? Pøece tak, �e Pavel pí�e o Otci jako o Bohu. Pak proto, �e pí�e o Synu jako o rovném Bohu a majícím bo�skou pøirozenost a preexistenci. A pak o tom, �e pí�e o Duchu Svatém jako o Pánu., který k èlovìku promlouvá, modlí se v èlovìku, vede èlovìka, volá "Abba", zná hlubiny Bo�í, udìluje dary a hlavnì udìluje �ivot . Z toho je jasné, �e Pavel vìdìl o Bo�ství tøí osob Bo�ích, �e v nì vìøil a �e je hlásal. PAVLÙV BÙH TEDY OPRAVDU J E T R O J I C E . |