Notabene |
Popis: Hyde Park českých baptistů
|
||||||
Pravda, Svobodná Vùle a Konec Entropie22.listopadu Pravda, Svobodná Vùle a Konec EntropieÚvodTento èlánek shrnuje hlavní body jedné rozsáhlé filozoficko-teologické debaty o povaze svobodné vùle, entropie, V�evìdomí a biblických souvislostí. Cílem je podat v�e srozumitelnì i pro ètenáøe, kteøí se v tématu neorientují. 1. Svìt není v zajetí, ale ve l�iBible øíká: „Celý svìt le�í ve zlém.“ (1J 5:19) Je dne�ní doba z�en�tilá?22.listopadu Èasto se objevuje názor, �e dne�ní svìt „z�en�til“. �e mu�i ztratili sílu, �eny pøevzaly otì�e a spoleènost se ponoøila do mìkkosti, která ohro�uje její charakter. Ale je to opravdu tak? A nebo jen mìníme prostøedí – a s ním i formy odvahy, práce a mu�ství? Køes�anská víra v Trojici podle Tertuliána22.listopadu "Taková víra v jednoho Boha, odmítající Syna a po Synu i Ducha, je spí�e vlastní �idovské víøe. Jaká toti� bude odli�nost mezi námi a jimi, ne-li tato? Jaké je dílo Evangelia, jaký je základ Nového zákona, potvrzující Zákon a Proroky a� po Jana, jestli�e tudí� Otec, Syn i Duch, Tøi, ve které se vìøí, nejsou jeden Bùh? Tak Bùh chtìl obnovit tajemství víry, aby novým zpùsobem – skrze Syna a Ducha – se vìøilo, �e je jediný a aby Bùh byl ji� zjevnì poznán ve svých vlastních osobách a jménech, ten s… Jaká je Trojice Theofila Antiochijského?22.listopadu Toulají se tady na Granu kdejací v�eználci, kteøí èím ménì toho vìdí, tím jsou sebevìdomìj�í a tím více toho namluví o nìèem, co v �ivotì nevidìli ani neèetli, nato� aby tomu rozumìli. Tak je tomu i co se týèe Theofila Antiochijského, který prý mluví o jakési Trojici Boha, Logu a Moudrosti. Ale tím prozrazují o sobì samých, �e v �ivotì tohoto autora neèetli a tak nevìdí, co on psal a èemu vìøil, toti� �e zcela pravovìrnì, tak jako v�ichni ostatní køes�ané pøed ním, za nìj i po nìm, vìøil v Troj… Bo�í Trojice je vyznáním køes�anù od poèátku22.listopadu Poøád dokola se tady na Granu vyskytují lháøi, kteøí l�ou, �e víra v Trojici vznikla a� ve 4. století. Ale fakta dokazují opak, toti� �e je to víra køes�anù od poèátku, u� od Krista, proto�e to on dal pøíkaz køtít "ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého". A to je neoddiskutovatelné - je-li kdo uèedník Krista, pøijímá Kristovo slovo bez diskuzí. Bludaøí v�ak nejen o neoddiskutovatelném slovu Pána diskutují, ale staví se nad nì, kdy� ho zpochybòují a tak ukazují, �e nejsou uèedníci Krista, ale jeho… Pyramida ze l�í a na jejím vrcholu popøení Krista!22.listopadu ..." Andìlé jsou duchové NE mající vlastní svobodnou vùli ... "... ........ Oko napsal. Bez vlastní vùle jsou to jenom poslu�ní roboti vykonávající pøíkazy! Jak poni�ující, potupná pøedstava pro ka�dé stvoøení! To i ka�dý zajíc na poli má vìt�í svobodu a tím i vìt�í dùstojnost, ne� andìlé bez vlastní vùle! To moji andìlé jsou neustále ve vztahu lásky k Bohu a ka�dý jeho pøíkaz vykonávají s nad�ením a rádi, proto�e se s ním ztoto�òují. S nad�ením plní Bo�í vùli. Ti zlí duchové jsou zase v postoj… Je�í�ovo svìdectví22.listopadu Zjevení 12: 17 Drak v hnìvu vùèi té �enì rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti tìm, kdo zachovávají pøikázání Bo�í a dr�í se svìdectví Je�í�ova Co znamená dr�et se svìdectví Je�í�ova, co to je Je�í�ovo svìdectví? Zemøe du�e která zhøe�í.22.listopadu "Pøed" poèátkem. Nic nezaèalo. Nic z toho co známe zatím neexistuje. Je Bùh a Je nìkde na nepopsatelném místì mimo na�e chápaní. Bùh je mimo èas? Ano. To ale platí a� po stvoøení èasu. Pøed stvoøením èasu �ádný èas pøece není a proto se nelze vyjadøovat, �e je nìco mimo èas, kdy� zatím �ádný èas neexistuje. "Pøed" poèátkem mimo v�e stvoøené pro stvoøení nic není. Prázdnota. A jediný pevný bod v my�lenkové prázdnotì je, �e Bùh tam JE. JE tam, kam nedosáhne ani fantazie. A odtud pøichází Jeden Bù… Svátky ïábla se opìt blí�í22.listopadu Macho22.listopadu Ji� ze zpùsobu chùze toho chlapíka bylo jasné, �e je to nadsamec. Nebo �e si to alespoò on sám myslí a chce, aby si to o nìm myslelo i okolí. |