Notabene |
Popis: Hyde Park českých baptistů
|
||||||
Zdvoøilé dotazy na admina7.prosince Mám v zásadì pouze 2 dotazy : 1) Není mi jasné, proè pøi odesílání èlánku je nutné "Vybrat téma" z pøedlo�ené nabídky. Obzvlá��, kdy� se posléze toto vybrané téma u èlánku nikdy neobjeví ? A je èlánku pøiøknuto nìjaké jiné téma, které ani v nabídce není. A se kterým eventuálnì autor nesouzní ? 2) Co jsou to ti uvádìni "náv�tìvníci stránek", kterých bývá v poslední dobì èastokrát i více ne� 1000 (… Bùh se stal èlovìkem ?6.prosince Bùh se stal èlovìkem . To je základní bod evangelia souèasného køes�anstva. To skoro v�ichni napøíè témìø v�emi denominacemi opakují. To je základ zvìstování evangelia, základ v�eho, ve�keré ortodoxie, ve�kerých køes�anských vyznání. Zdá se, �e je to neochvìjný a nezpochybnitelný základ víry. SPASITEL NENÍ ABSTRAKTNÍ PRAVDA (POJEM) - ALE KONKRÉTNÍ OSOBA !5.prosince Jistý øímský katolík v duchu svého katechismu praví : "Je�í� je svým lidstvím právì prostøedníkem mezi Bohem a lidmi. Sestoupil z nebe a stal se èlovìkem," 1) Kde se v Písmu pí�e o Kristovì lidství ? 2) Kde se v Písmu pí�e o tom, �e se Spasitel stal èlovìkem ? Bez Syna nemù�e Bùh být Otcem4.prosince Kdy� nìkteøí bludaøi tvrdí, �e Syn není od vìènosti, ale je tvorem, pak Bùh nemù�e být od vìènosti Otcem. Pokud ale Bohu nìco od vìènosti chybí, co dostává a� v èase, pak nemù�e být Bohem, proto�e mu schází nìjaká z dokonalostí. Bùh je toti� vìèný. A pokud je vìèný, je vìèný ve v�em, èím je. Proto je-li Bùh Otcem, je jím vìènì. A pokud je vìènì Otcem, pak vùèi nìkomu a vìènì. Otec toti� není bez … Syn je vìèný4.prosince rosmano Re: Køes�anská víra v Trojici podle Tertuliána (Skóre: 1) Vlo�il: rosmano v Støeda, 03. prosinec 2025 @ 20:45:56 CET (O u�ivateli | Poslat zprávu) ) Ano, Tertulián chápal Otce jako pùvod, a Syna jako vycházejícího od Otce -> ov�em v konkrétním v ÈASE. Tehdy, kdy� vyslovil na zaèátku stvoøení slova "Budi� svìtlo". Pøed tím �ádný Syn z Otce nevze�el, nebyl zplozen. Neexistoval. ------ Kdy �høích� není høích4.prosince My, køes�ané, kdy� hájíme „Bo�í svatost“, èasto nazýváme høíchem kde co. Ka�dého “jinakého" èlovìka posíláme do pekla. Ale je opravdu høích v�echno, co „høíchem“ nazýváme?A je peklo skuteènì místem, kam putuje ka�dý, kdo �ije jinak ne� my? Panovník Kristus, vìøím tomu, ukazuje jiný obraz. Co Bùh vy�aduje od èlovìka?4.prosince Mohl se Bùh vtìlit do zvíøete?4.prosince rosmano: "Pí�e� / Nestal se zvíøetem (ani �irafou,...) / Ale mohl se stát. Pro Boha nic nemo�ného. Jestli�e se Bùh podle vás vtìlil do èlovìka, a ten èlovìk tedy byl Bohem, pak by se mohl také vtìlit do zvíøete (napø. �irafy, kdy� ji vzpomíná�), pak by ta �irafa byla také Bohem. Plnì Bohem a plnì �irafou. Logos, Bùh se stal tìlem = �irafou. Narodila se z �irafy, byla stejná jako ostatní �irafy.... Mo�ná, �e tomu �irafy vìøí. Neví�..." Slovo se nestalo horami a sluncem, ale hory a slunce byly stvoøeny Slovem4.prosince Re: NEPROSAZUJETE ZDE UÈENÍ KRISTOVO - ALE ØÍMSKOKATOLICKOU CÍRKEVNÍ IDEOLOGII ! (Skóre: 1) Vlo�il: rosmano v Pondìlí, 01. prosinec 2025 @ 13:30:39 CET (O u�ivateli | Poslat zprávu) ) Ano Stando. To Slovo, které bylo Bùh, se stalo tìlem -> v tomto pøípadì Je�í�em Kristem A v jiných pøípadech se to Slovo stalo (bytostnì) tìlem -> tøeba sluncem, nebo horami, nebo velrybou èi �irafou. Slovo/logos, které vyøkl Bùh - se v�dy stalo tìlem. V�dy se realizovalo, uskuteènilo. Bytostnì. Bùh øekl -> a stal… |