Metodický portál RVP |
Popis: hlavní metodická podpora učitelů a k podpoře zavedení rámcových vzdělávacích programů ve školách. Jeho smyslem bylo vytvořit prostředí, ve kterém se budou moci učitelé navzájem inspirovat a informovat o svých zkušenostech.
|
||||||
Psychohygiena19:11 Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si zaznamenávat důležité momenty a radosti každodenního života a mít vše na dosah online díky Google dokumentu. Ideál krásy8:55 Tato aktivita přispívá k uvědomění si vztahu k sobě samému, k vlastnímu tělu. Prostřednictvím brainstormové aktivity, zhlédnutého videa a tvorby koláže prostřednictvím digitálních technologií si žák tvoří , pojmenovává a uvědomuje svou osobní představu krásy a pracuje s ní. Energetické nápoje13.listopadu Aktivita pro žáky zaměřená na téma zdraví, pomáhá žákům pochopit a bořit mýty k tématu energetických nápojů. Využívá digitální technologie k anonymnímu sdílení, vyhledávání informací a tvorbě společné prezentace ve skupině. Osobnostní rozvoj – sebeorganizace12.listopadu Tato aktivita přispívá k uvědomění si odpovědného vztahu k sobě samému a povinnostem. Inspiruje, kde a jak si efektivně zapisovat úkoly, schůzky, důležité momenty a mít je na dosah online. Využívá pro to Google kalendář. Svět podcastů – račte vstoupit! Díl druhý: Název, logo a motto12.listopadu Tato výuková aktivita volně navazuje na první díl z cyklu Svět podcastů – račte vstoupit! Lze ji učit samostatně – v hodinách cizích jazyků nebo češtiny, kde se naskýtá prostor pro hru s jazykem. Potřebujete logo, slogan nebo motto vaší třídy? Nebo třídního časopisu či školního podcastu? Díky této výukové aktivitě se dozvíte, jak na to. Programování v Pythonu – Práce s while cyklem6.listopadu Cílem aktivity je získání schopnosti pracovat s cyklem majícím podmínku na začátku (cyklus while), konkrétně jej použít v situaci, kdy počet opakování není evidentní. Dalším cílem aktivity je upevnění dosavadních dovedností spojených s používáním cyklu s pevným počtem opakování. Aktivita předpokládá použití programovacího jazyka Python 3. Programování v Pythonu – Porozumění podprogramům1.října Cílem aktivity je získání schopnosti pracovat s podprogramy s parametry a návratovými hodnotami. Důraz je kladen na podmíněné ukončení provádění podprogramu. Dalším cílem aktivity je upevnění dosavadních dovedností spojených s používáním dvou synchronizovaných seznamů. Aktivita předpokládá použití programovacího jazyka Python 3. Programování v Pythonu – Práce se seznamem16.září Cílem aktivity je získání schopnosti pracovat se seznamy, konkrétně přidávat prvky do seznamu, odebírat je z něj a testovat přítomnost prvku v seznamu. Dalším cílem aktivity je upevnění dosavadních dovedností spojených s tvorbou a používáním podprogramů s parametry. Aktivita předpokládá použití programovacího jazyka Python 3. Programování v Pythonu – Práce se synchronizovanými poli3.září Cílem aktivity je upevnění dosavadních dovedností spojených s prací se dvěma synchronizovanými poli (seznamy). Dalším cílem je získání schopnosti získat náhodný pár hodnot ze dvou synchronizovaných polí (seznamů). Aktivita předpokládá použití programovacího jazyka Python 3. Programování v Pythonu – Práce s podprogramem s návratovou hodnotou22.srpna Cílem aktivity je získání dovedností zaměřených na práci s podprogramy s parametry a návratovými hodnotami. Přínosem aktivity je porozumění rozdílu mezi výpisem výsledku v podprogramu a jeho vrácením pomocí návratové hodnoty. Aktivita předpokládá použití programovacího jazyka Python 3. |