SystemOnLine.cz |
Popis: On-line o podnikových informačních systémech
|
||||||
Polovina českých firem už má přímou zkušenost s kybernetickým útokem23:19 Průzkum, který provedla poradenská společnosti RSM, potvrdil, že digitální hrozby se staly každodenní realitou českého byznysu. Polovina firem už má přímou zkušenost s kyberútokem, nejčastěji formou phishingu. Firmy proto začínají do zajištění kybernetické bezpečnosti více investovat. Firmy navyšují rozpočty zejména kvůli prudkému nárůstu kybernetických útoků, tř... Škoda Auto digitalizuje řízení montážních procesů23:19 Společnost Škoda Auto využívá řadu informačních systémů, které musejí splňovat mimořádně vysoké nároky na kvalitu a spolehlivost. Jedním z nich je digitalizační platforma Aimtec DCIx od společnosti Aimtec, kterou Škoda Auto nasadila pro řízení elektrických utahovaček na montážních linkách v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Řešení výrazně usnadňuje a zrychluje práci ... Je finanční sektor skutečně připraven na umělou inteligenci?23:19 Ačkoli řešení založená na umělé inteligenci (AI) nacházejí v bankách a finančních institucích stále širší uplatnění, pouze 15 % z nich má plně vypracovanou strategii využívání AI, která zahrnuje i metodiku práce s open source nástroji a porozumění jim. Vyplývá to z průzkumu zadaného společností Red Hat. Rychlejší adopci AI brání především regulatorní p... Digitální služby veřejné správy:23:19 V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design s... Ataccama získala strategickou investici od Snowflake Ventures10.prosince Ataccama oznámila, že získala strategickou investici od společností Snowflake, která je jedním z celosvětově nejvýznamnějších hráčů v oblasti řešení pro správu dat. Snowflake poskytuje cloudovou datovou platformu AI Data Cloud pro ukládání, sdílení a analýzu velkých objemů dat. Ataccama je zase lídrem na poli důvěryhodných dat. ... Na český trh vstupuje norská značka videokonferenčních zařízení Neat10.prosince Společnost Neat, norský výrobce prémiových videokonferenčních zařízení oficiálně vstupuje na český trh. Značka,kterou si zákazníci oblíbili díky minimalistickému skandinávskému designu, intuitivnímu ovládání a mimořádně kvalitnímu zvukovému i obrazovému přenosu, bude nově dostupná prostřednictvím české distribuce TD Synnex. ... Modernizace zastaralých systémů je investice, která se rychle vrací10.prosince Mnoho firem se stále spoléhá na zastaralé softwarové systémy, jejichž kořeny sahají desítky let zpět. Tyto systémy sice fungují, ale stávají se brzdou rozvoje, zvyšují náklady na údržbu, komplikují integraci s novými technologiemi a snižují flexibilitu firem reagovat na dynamické tržní podmínky. Tomuto problému čelí firmy v různých odvětvích včetně finančních... DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce10.prosince Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA a směrnice NIS2. Tyto r... Jaké ponaučení si vzít z výpadků Cloudflare?9.prosince Hned dva globální výpadky služby Cloudflare v nedávné době opět ukázaly, že ani největší světoví hráči nejsou imunní vůči interním chybám. V obou případech šlo o konfigurační změny, které se rozšířily na celou síť dřív, než se projevil problém – klasický failure mode distribuovaných systémů. ... N able zavádí program kybernetické záruky9.prosince Společnost ZEBRA SYSTEMS, která na českém a slovenském trhu dodává řešení N-able, nás informovala o novém programu kybernetické záruky, který společnost N-able nově nabízí poskytovatelům řízených služeb (MSP). S řešením Adlumin MDR Advanced mohou MSP poskytnout svým zákazníkům kybernetickou záruku až do výše 100 000 USD, která pomáhá zajistit finanční ochranu v pří... HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!9.prosince HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rám... Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO9.prosince Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací... Uklízecí roboti mohou ohrozit bezpečnost firmy9.prosince Internet věcí proměňuje svět facility managementu, ale spolu s efektivitou přináší i nová bezpečnostní rizika. Chytré senzory, kamery nebo robotická zařízení dnes sbírají obrovské množství dat, která mohou být při špatném zabezpečení zneužita. A nejde o hypotetickou hrozbu. Poslední výzkumy i praxe ukazují, že bezpečnostní mezery u IoT zařízení se mohou stát bránou ... Banky brzdí kvalita dat8.prosince Technologické ambice bank rostou, výsledky ale drží při zemi špatná kvalita dat. Za svou hlavní slabinu ji považuje až 38 % organizací. Bez důvěryhodných dat nemůže spolehlivě fungovat umělá inteligence a nelze vyhovět ani požadavkům úřadů. Většina firem z finančního sektoru proto zatím AI testuje na izolovaných pilotních projektech v zákaznickém servis... Umělá inteligence v roli finančního mentora8.prosince Finanční sektor prochází v posledních letech jednou z nejvýraznějších transformací své historie. Dlouhou dobu byl postavený na rozsáhlé administrativě, osobních schůzkách a provizních modelech, které stavěly klienta i poradce do složité pozice. Uživatelé často nedokázali rozlišit, zda doporučení odpovídá jejich skutečným potřebám, nebo spíše obchodní str... |