Copywriter Martin Tomčík |
Popis: Před 7 lety jsem vyměnil psaní PHP příkazů za tvorbu reklamních textů. Od té doby pomáhám klientům získat více zákazníků, náskok před konkurencí a lepší pozici na trhu. Kromě psaní se zajímám také o SEO a internetový marketing obecně.
|
||||||
Vánoční SEO. V listopadu? Je už pozdě, nebo…8.listopadu Pár týdnů zpátky jsem se podílel na revizi a aktualizaci článku Jak řešit SEO na Vánoce na Shoptet blogu. Není na to už trochu pozdě? Na začátku listopadu? Něco málo se ještě dá stihnout. I pro letošek… 1) Nový obsah Jako jsou články, kategorie a částečně i produkty (když cílíte na hledaná a relevantní klíčová […] Nejdůležitější den v životě webového analytika15.dubna Pěkné a relativně přehledné rozhraní Google Analytics vypadá jako reklama na štěstí. Stačí letmé seznámení a za chvíli už můžete nadřízeným nebo klientům posílat chytře vypadající grafy. Google Analytics tak v lidech vytváří falešnou představu, jak jednoduchá je webová analytika. Sám nejsem výjimkou, a tak mě napadlo zajít na pokročilejší školení tohoto nástroje. Školení Google [...] 28 nejlepších českých článků o (web) copywritingu3.prosince 6 copywriterských chyb, které ničí konverze Ach ty SEO texty Co upoutá pozornost čtenáře Copywriting podle Bencivengy – přehled článků (série článků) Copywriting PPC kampaní aneb Umění reklamní miniatury Časté chyby při psaní nadpisů – děláte je také? Desatero psaní pro web Doporučená literatura pro začínající copywritery Interaktivní copywriting Jak se vám vyplatí tvorba obsahu a [...] Co jsem si odnesl z Copycampu 20139.června O využití psychologie v copywritingu se příliš nepíše. To ale neznamená, že není důležitá. Ve skutečnosti je to přesně naopak. Inspirujte se v offline kampaních (http://galeriereklamy.mediar.cz) a uživatelském testování (http://www.abtests.com). U web copywritingu je důležitá poctivá analýza cílové skupiny. Uživatelé mají rádi detaily a ocení je (geniální je příklad z instalátoru CSS Hat „S láskou [...] Desatero pro copywritery26.dubna Budeš ctít cílovou skupinu a její požadavky. Vyhledávače patří až na druhé místo. Podrobně se seznámíš se zadáním, tématem i potenciálními zákazníky. Cti všechna základní pravidla web copywritingu a způsob, jakým uživatelé skenují (čtou) texty na internetových stránkách. Neuspěcháš rešerše, copywriting ani korektury. Každý text má uzrát a odležet alespoň krátkou chvilku. Budeš psát texty, [...] Jak (ne)dělat SEO copywriting5.dubna Co vás napadne, když se řekne SEO copywriting? Absurdní opakování klíčových slov v každé větě, slovní průjem v patičce, nekonečně dlouhé texty bez nadpisů? Práce zkušeného SEO copywritera je ve skutečnosti mnohem složitější a má výrazně větší přínos pro klienty i návštěvníky jejich stránek. SEO texty do pekla nepatří Český SEO copywriting má horší pověst [...] Jak vylepšit obsah na stránce O nás20.března Místo klasického představení společnosti vyprávějte příběh. Řekněte, proč jste se rozhodli dělat svou práci, jak jste se k tomu dostali a co se přihodilo dál. Zajímavě to dělá například Johnnie Walker. Pár tipů o psaní pro stránku O nás najdete ve článku The Story Is The New About Page. Na začátku stránky stručně představte firmu a její služby – „Kdo [...] 11 zajímavých postřehů z Copycampu20.března Zkuste k nadpisům, odstavcům nebo taktikám přidat odůvodnění. Klienti lépe pochopí vaši práci a budou mít méně připomínek. Vzdělávejte se v psychologii a marketingu. O web copywritingu jsou všechna důležitá pravidla notoricky známá a nové články nepřináší nic revolučního. Odlište se. Najděte mezeru na trhu a zaplňte ji. Můžete se zaměřit na určitý obor (auto-moto, [...] 14 tipů pro efektivnější web copywriting20.března Vyžádejte si více podkladů (reklamní materiály, produktové informace, marketingové analýzy, případové studie, odpovědi na doplňující otázky atd.). Rešerše desítek internetových stránek jsou totiž časově mnohem náročnější než přečtení (třeba i stejně rozsáhlého) zadání od klienta. Outsourcujte korektury, rešerše, editorské práce i psaní. U většiny svých textů si nechávám zkontrolovat gramatiku od Martina. Outsourcovat rešerše jsem zatím nezkoušel. Pokud se vám [...] Doporučená literatura pro začínající copywritery20.března Knihy Pokud nerozumíte marketingu, začněte knihami Jak psát reklamní text a The New Rules of Marketing and PR. Znáte-li alespoň základy, tento bod s klidem přeskočte. Za ideální úvod do web copywritingu považuji Letting Go of the Words. Obsahuje desítky konkrétních rad včetně praktických ukázek a zkušeností autorky. Přečteno za dva dny. Jako další doporučuji The Copywriter’s Handbook, ProBlogger a Don’t Make [...] |