veteran.auto.cz |
Popis: classic cars, oldtimer, veteran, inzerce
|
||||||
Čechie-Böhmerland: Století unikátních motorek z Krásné Lípy a Kunratic20.prosince Litá kola, vlastní trubkové rámy i motory. Albin Liebisch konstruoval vpravdě kuriózní motorky, nejdelší na světě, které si bylo možné koupit. Sám byl velmi neortodoxní osobností. Hanomag 2/10 PS „Kommissbrot“ (1924–1928): Trochu plechu, trochu lak17.prosince Hanomag 2/10 PS byl malý lidový dvoumístný automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol jednoválcovým čtyřtaktním motorem s objemem 0,5 litru. Prodával se v otevřené a zavřené verzi a v Berlíně sloužil i jako taxi. Peugeot 309: Kompakt ve stínu dvěstěpětky (2. díl)12.prosince „Lev“ nižší střední třídy na konci 80. let minulého věku vyměnil motory a skočil si na kosmetiku. Vyrobilo se jich přes 1,6 milionu. Vyhráli jste v loterii? Jeden z nejvzácnějších Pontiaců GTO bude skvělým vánočním dárkem9.prosince Sice se bude dražit až po Vánocích, ale je to nádherný exemplář nejlepší doby amerických muscle cars s malým nájezdem, po renovaci a s původním motorem i převodovkou. Ferrari 288 GTO (1984–1987): Závodní auto, které se k závodění nikdy nedostalo9.prosince Ferrari 288 GTO vycházelo ze staršího modelu 308 GTB a bylo homologované pro skupinu B v rallye. Zadní kola poháněl motor V8 s dvojicí turbodmychadel, umístěný podélně před zadní nápravou. Peugeot 309: Kompakt ve stínu dvěstěpětky (1. díl)4.prosince Peugeot 309 se zrodil z kompromisu a byl tak trochu outsiderem. Ani zákazníci jej nepřijali s nadšením, obchodní výsledky ale nebyly tak špatné... Alfa Romeo P2: Vítěz Targa Florio (2. díl)2.prosince Alfa Romeo P2 pokračovala v úspěších i po zisku titulu mistra světa výrobců. Pro poslední sezónu prošla radikálními úpravami. Alfa Romeo P2: První mistr světa (1. díl)27.listopadu Automobilové závody se jezdily dávno před vznikem formule 1. I oficiální světový šampionát Grand Prix má o něco delší delší historii, byť přerušenou. Původně v něm soutěžily pouze značky... Citroën DS (1955-1977): Soutěžní speciály, kabriolety, kupé a limuzíny (4. díl)13.listopadu DS/ID dosáhly velkých úspěchů v motoristickém sportu. Důležitou kapitolou v historii této řady však napsaly i elegantní otevřené verze. Pomyslnou třešničku na dortu tvořily další individuální přestavby. DKW F102 (1963–1966): Poslední dvoudobý mohykán27.října Osobní automobil DKW F102 byl posledním modelem automobilky Auto Union, prodávaným pod značkou DKW. Nahrazoval model Auto Union 1000 a byl jedním z posledních západoněmeckých vozů s dvoudobým motorem. Citroën DS (1955-1977): S kočičíma očima (3. díl)25.října Po dvanácti letech od světové premiéry absolvoval Citroën DS nejvýraznější změnu vzhledu. Následovaly motory s elektronickým vstřikováním paliva... V zámoří se mu prorazit nepodařilo. Honda S600 a S800 (1964–1970): Prvními auty Hondy byly sportovní roadstery a kupé17.října Malé sportovní roadstery a kupé série S byly prvními automobily vyráběnými sériově motocyklovou továrnou Honda. Nejvíce bylo vyrobeno modelů S600 a S800 s pohonem zadních kol malými řadovými čtyřválci s objemem 606 a 791 cm3. Light Car Company Rocket: Lehounká vzpomínka na klasické formule13.října Sporťák, který skoro nic nevážil, pekelně akceleroval a poslouchal na slovo. V současnosti skoro sci-fi, na začátku 90. let se o jeden takový pokusil Gordon Murray... Citroën DS (1955-1977): Řada ID a kombi (2. díl)7.října Nabídka Citroënu DS se záhy po premiéře rozšířila o jednodušší verzi ID. Dlouho na sebe nenechal čekat ani kombík. Vzhledové úpravy přicházely postupně... Legendární DeLorean DMC-12 do detailu (1981–1982): Zpátky do budoucnosti!7.října DeLorean DMC-12 je dvoumístný sportovní vůz s motorem vzadu, vyráběný společností DeLorean Motor Company (DMC). Název DMC-12 s číslem označujícím cenu na americkém trhu v tisících dolarů pochází z předvýrobního období a nebyl oficiální. |