15
new stories - click to show

veteran.auto.cz

Description:

classic cars, oldtimer, veteran, inzerce

URL:

http://veteran.auto.cz

Catalog:

Tech → Automoto

Publishes:

3 items/month

Cadillac 1960: Luxus ve čtyřech podobách

16.July
V modelovém roce 1960 zůstaly vozy Cadillac u rozvoru 3 302 mm a motoru V8 s objemem 6,4 litru. Nabízely se ve čtyřech sériích: 62, De Ville, Fleetwood a Eldorado.

Datsun série 110 a 210 (1955–1959): Předchůdce Bluebirdů

9.July
Malé sedany Datsun série 110/112/113 a 210/211 vyráběla japonská automobilka Nissan a nahradila jimi řadu DS. Poháněly je čtyřválce s rozvodem SV, později OHV.

Citroën AX (1986–1998): Rekordman ve spotřebě

3.July
Přední kola malých rodinných vozů Citroën AX poháněly úsporné čtyřválce s objemem 1,0 až 1,5 litru. Za 12 let jich bylo vyrobeno necelých 2,5 milionů.

Packard Patrician (1951–1956): Patricij z Detroitu

25.June
Luxusní sedan Packard Patrician se v prvních čtyřech letech dodával s řadovým osmiválcem a v letech 1955 a 1956 s motorem V8.

Singer SM1500 a Hunter (1948–1956): Bratři

18.June
Sedan Singer SM1500 byl jeden z prvních britských vozů zkonstruovaných po skončení druhé světové války. V roce 1954 dostal tradiční masku chladiče a název Hunter.

Pontiac Torpedo: Velká auta z Michiganu

11.June
Automobily Torpedo vyráběl Pontiac, divize koncernu GM, v letech 1940 až 1948 s přestávkou válečných let 1942 až 1945. Poháněly je řadové šestiválce nebo osmiválce.

GAZ M-20 Poběda (1946–1958): Na počest vítězství

4.June
I u nás dobře známé vozy GAZ M-20 Poběda byly první ruské automobily se samonosnou karoserií. Měly pohon zadních kol řadovým čtyřválcem a bylo jich vyrobeno skoro čtvrt milionu.

Ferrari 166 Inter (1948–1950): První Gran Turismo

28.May
Na základě závodních vozů 125 S a 166 S vyvinul Ferrari první cestovní vůz třídy GT, poháněný skvělým dvoulitrovým motorem Colombo V12.

Ford Super De Luxe (1941–1948): Před válkou a po válce

21.May
Pro modelový rok 1941 připravil Ford nové vozy poháněné motory V8. V roce 1942 dostaly novou masku chladiče, jejich výrobu ale přerušila válka. Po válce se s drobnými změnami vyráběly dál až do roku 1948.

Chrysler Thunderbolt (1941): Zpátky do budoucnosti

20.May
Karoserii pěti konceptů Chrysler Thunderbolt se zatahovanou pevnou střechou navrhl americký průmyslový designer řeckého původu Alex Tremulis.

Cadillac 1959: Na vrcholu

20.May
V roce 1959 došla mánie velkých zadních ploutví vozů Cadillac ke svého vrcholu. Obrovské vozy s délkou přes 5,7 m poháněly 6,4litrové motory V8.

Mercedes-Benz W110 (1961–1968): Velké auto za méně peněz

14.May
Mercedes-Benz řady W110 byl čtyřválcovou verzí řady W111/112 s pohonem zadních kol řadovými šestiválci. Karoserie W110 měla kratší rozvor a kruhové světlomety.

Alfa Romeo 8C 2900 (1935–1938): Osm v řadě podle Jana

7.May
Sportovní a závodní vozy Alfa Romeo 8C 2900 poháněly řadové osmiválce s objemem 2,9 litru. Celkem vyrobila Alfa Romeo 42 podvozků, které oblékaly karosárny z Itálie i zahraničí.

Delahaye 175 (1947–1951): Design pro vyvolené

23.April
Po skončení 2. světové války dodával Delahaye podvozky typu 175 francouzským karosárnám, které na nich stavěly zakázkové karoserie. Podobné typy 178 a 180 měly prodloužený rozvor.

Morris Six MS (1948–1954): Velký bratr

16.April
Prvním poválečným šestiválcovým vozem britské značky Morris byl model Six série MS. Byl prodlouženou verzí čtyřválcového modelu Morris Oxford MO.
© 2000-2020 ANNECA s.r.o., Klíšská 977/77, 400 01 Ústí nad Labem, Tel: +420 478571021, Email: info@pravednes.cz, Twitter: @pravednes