veteran.auto.cz

Description:

classic cars, oldtimer, veteran, inzerce

URL:

http://veteran.auto.cz

Catalog:

Tech → Automoto

Publishes:

3 items/month

Cadillac 1959: Na vrcholu

5.December
V roce 1959 došla mánie velkých zadních ploutví vozů Cadillac ke svého vrcholu. Obrovské vozy s délkou přes 5,7 m poháněly 6,4litrové motory V8.

Rolls-Royce Phantom II (1929–36): Dárek pro Marlene

28.November
Rolls-Royce Phantom II byl poslední s pohonem zadních kol řadovým šestiválcem, vycházejícím z typu 40/50 hp. Verze Continental měla kratší rozvor a tužší pérování.

Datsun 280ZX: Turbo z východu

21.November
Sportovní kupé 280ZX (tovární kód S130) s pohonem zadních kol řadovým šestiválcem vyráběla v letech 1978 až 1983 japonská automobilka Nissan.

Bentley Mark V (1939–1941): Poslední z Derby

14.November
Šestiválcový Bentley Mark V byl druhým modelem této značky od spojení s automobilkou Rolls-Royce. Kvůli vypuknutí druhé světové války bylo dokončeno pouze 17 vozů.

Citroën BX (1982–1994): Premiéra pod Eiffelovkou

7.November
Rodinný vůz střední třídy Citroën BX s hydropneumatickým pérováním a karoserií navrženou studiem Bertone se vyráběl v provedení hatchback a kombi.

Rover P4 (1949–1964): Čtyřválcové a šestiválcové „Tetičky“

31.October
Po vybombardování továrny v Coventry vyráběl Rover sedany řady P4 v anglickém Solihullu. Před sedmdesáti lety začínal šestiválcovým Roverem 75 a pokračoval šestiválci 90, 105, 100, 95/110 a čtyřválci 60 a 80.

Hudson Commodore: Začátek konce

17.October
Největším a nejluxusnějším modelem americké automobilky Hudson z Detroitu byl Commodore, poháněný řadovými šestiválci a osmiválci. Vyráběl se ve třech generacích v letech 1941 až 1952.

Pontiac Bonneville (1958–1964): První tři generace

11.October
Velké modely Bonneville vyráběl Pontiac v desíti generacích mezi lety 1958 a 2005. Prvních pět generací poháněly výhradně motory V8.

Ferrari 250 MM: Pinin Farina a Vignale

3.October
Na ženevském autosalonu v roce 1953 debutovalo dvoumístné kupé Ferrari 250 Mille Miglia (MM) poháněné Colombovým třílitrovým motorem V12. Kromě 18 kupé s karoserií Pinin Farina bylo postaveno 12 Spyderů s karoserií Vignale.

Talbot-Lago T23: Předválečná elegance

26.September
Francouzské automobily Talbot-Lago T23 poháněly řadové šestiválce s objemem 4 litry. Nejvíce ceněná jsou kupé „Teardrop“ s karoserií Figoni & Falaschi.

Renault 9 a 11 (1981–1988): Úspěch ve dvou podobách

19.September
Sedany Renault 9 a hatchbacky Renault 11 se vyráběly v Douai na severu Francie. Na severoamerickém trhu je automobilka AMC prodávala pod názvy Alliance a Encore.

Hyundai Pony (1975–1990): Giugiarův Korejec

12.September
Hyundai Pony byl první jihokorejský hromadně vyráběný automobil. Zadní kola poháněly čtyřválce s objemy 1,2 až 1,6 litru. Karoserii navrhl Giorgetto Giugiaro.

Aston Martin Ulster (1934–36): Anglické Bugatti

5.September
Na počest vítězství na Tourist Trophy v Ulsteru byl sportovní dvoumístný roadster s motorem o objemu 1,5 litru nazván Aston Martin Ulster.

Packard Twelve (1932–39): Rooseveltův V12

22.August
V období mezi oběma světovými válkami soupeřily na trhu luxusních vozů Packard a Cadillac. Dvanáctiválcový Packard Twelve si tichým během svého motoru získal přízeň amerického prezidenta Roosevelta.

Bugatti 55 (1931–35): 38 klenotů z Molsheimu

15.August
Sportovní roadstery a kupé Bugatti typ 55 byly cestovní verzí závodního vozu typu 51. Z 38 vyrobených vozů mělo 23 tovární karoserii navrženou Jeanem Bugatti.
© 2000-2019 ANNECA s.r.o., Klíšská 977/77, 400 01 Ústí nad Labem, Tel: +420 478571021, Email: info@pravednes.cz, Twitter: @pravednes