Pavel Žalský |
Vztahuje se k |
Sametová revoluce ve Vrchlabí. Tehdy stál na náměstí valník, dnes zeď z krabic15.listopadu » Krkonošský deník Narodili se až dlouho po roce 1989, Sametovou revoluci ani komunistický režim nezažili, přesto ukázali, že jim minulost není lhostejná. Stovky školáků z Vrchlabí a okolí připomněly 35. výročí listopadových událostí, když ve čtvrtek na náměstí TGM po… Děti hledají pravdu o Vikinzích nebo bloudí středověkou osadou. Videohry mění dějepis2.října » Aktuálně.cz Videohry u dětí podněcují násilí nebo vedou k závislosti, tvrdí kritici. Mohou být ale také prospěšné, některé školy je už používají při výuce. Slavné osobnosti z našeho města? Tvorba komiksu v PowerPointu2.září » Metodický portál RVP Znalost slavných osobností spojených s historií města, v němž se žáci vzdělávají, patří nejen k základnímu očekávanému přehledu, ale jde také o jeden z prvků místně zakotveného učení, který může žákům pomoci budovat si kladný vztah k místu, v němž ž… Jak vnímali kolonialismus?30.srpna » Metodický portál RVP Žáci pracují s obrazy jako s historickými prameny, z nichž odvozují vnímání kolonialismu evropskými velmocemi a využívají k analýze zdrojů virtuální nástěnku nebo grafický editor. Aktivitu je vhodné zařadit až poté, co již žáci něco o získávání a vy… Jak probíhala středověká bitva?29.srpna » Metodický portál RVP Středověk si většina lidí stále představuje jako věk temnoty a šedi, v němž každá bitva představovala ohromný masakr za účasti polonahých svalnatých mužů otáčejících se s mečem s téměř taneční ladností. A co teprve horký olej, zápalné šípy nebo kata… Jak by vypadal panteon Krkonoš?26.srpna » Metodický portál RVP Většina z nás zná panteon Národního muzea nebo Slavín na Vyšehradském hřbitově a máme povědomí o tom, proč je důležité připomínat si významné osobnosti spojené s naší historií. Samotná otázka, kdo má být součástí panteonu v Národním muzeu vyvolala o… Online simulace starověké civilizace III. Jaký byl život egyptských farmářů?21.srpna » Metodický portál RVP Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nemá podobu prostého chat… Online simulace starověké civilizace III. Jaký byl život egyptských farmářů?16.srpna » Metodický portál RVP Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nemá podobu prostého chat… Online simulace starověké civilizace II. Jaký byl život na řeckém venkově?15.srpna » Metodický portál RVP Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nemá podobu prostého chat… Online simulace starověké civilizace I. Jak se žilo milionům Římanů na venkově?14.srpna » Metodický portál RVP Simulační hry žákům nabízí rozsáhlou paletu možností, jak se aktivně zapojit do poznávání minulosti. V rámci projektu Mused.com vznikly zatím tři betaverze simulačních her využívajících generativní umělou inteligenci, která nemá podobu prostého chat… Co nám o Římanech prozradí starý sloup?21.května » Metodický portál RVP Přes 1900 let je v historickém centru Říma k vidění Trajánův sloup, který nám může posloužit jako jeden z historických pramenů o životě Římanů. Žáci s pomocí webové aplikace zkoumají části vlysů na sloupu, které popisují a dávají do kontextu se zdro… Jak renesance ovlivnila podobu Sixtinské kaple?16.května » Metodický portál RVP Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přenesou do slavné Sixtinské kaple ve Vatikánu, studují fresky a uvědomují si kontextu uměleckého směru renesance. Zjišťují, jaké motivy pro svou tvorbu umělci v té době volili a že i v tak významné … |
Václav Havel
- První prezident České republiky
|