15
nových článků - klikněte pro zobrazení

Pavel Žalský

Vztahuje se k

Z čeho obvinit čarodějnici?

Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608, výsledky své práce sdílí v Padletu, v němž také p…

Jak se změní Evropa v 19. století?

12.prosince » Metodický portál RVP
V aktivitě žáci pracují s online historickou mapou a samostatně hledají územní změny, které měly zásadní vliv na vývoj Evropy v 19. století i později. Aktivitu tak lze použít jako evokaci k vývoji Evropy po francouzské revoluci nebo naopak jako refl…

Tvorba komiksu online na příkladu starověkých památek

Během aktivity žáci s pomocí online nástroje vytvářejí vlastní komiks o životě ve vybrané starověké civilizaci, který se díky zadaným kritériím stává pro učitele možností k reflexi probrané látky.

Proměna města v 19. století

DVZ se věnuje poznávání historické proměny města v 19. století s pomocí online dostupných historických map, současné mapy a obrazových pramenů. DVZ lze pojmout jako procvičování dovedností práce s mapou a pramenem, ale také lze navázat šířeji na tém…

Proměna města v 19. století

DVZ se věnuje poznávání historické proměny města v 19. století s pomocí online dostupných historických map, současné mapy a obrazových pramenů. DVZ lze pojmout jako procvičování dovedností práce s mapou a pramenem, ale také lze navázat šířeji na tém…

Starověký Egypt a mumie

Mumie jsou pro žáky nejčastější asociací ke starověkému Egyptu, zároveň jsou spojeny s řadou památek. Popisovaná hodina dějepisu v šestém ročníku základní školy je vystavěná právě na poznávání památek a života starověkého Egypta skrze mumie a zakonč…

Jak průmyslová revoluce změnila naše město?

S žáky 8. ročníku jsme hledali v různých zdrojích odpověď na otázku, jak průmyslová revoluce změnila naše město, žáci pak poslední hodinu prezentovali výsledky svého bádání. V článku je popsáno pět vyučovacích hodin, které jsme se tématu rozhodli vě…

Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu

Práce s historickými prameny by jistě měla být součástí výuky dějepisu, která rozvíjí historické i kritické myšlení a zároveň digitální gramotnost žáků. Článek popisuje několik jednoduchých příkladů, jak práci s prameny do výuky zařadit ve sdílených…

Výuka dějepisu v ulicích

Do muzea a galerií se při výuce vydáváme zřídka. Do ulic a na náměstí, kde se psala historie, snad už vůbec. Přitom dějepisná práce v terénu je velké dobrodružství, které navíc rozvíjí historickou gramotnost, a při správném využití pomůcek může rozv…

Výuka dějepisu v ulicích

Do muzea a galerií se při výuce vydáváme zřídka. Do ulic a na náměstí, kde se psala historie, snad už vůbec. Přitom dějepisná práce v terénu je velké dobrodružství, které navíc rozvíjí historickou gramotnost, a při správném využití pomůcek může rozv…

Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu

Práce s historickými prameny by jistě měla být součástí výuky dějepisu, která rozvíjí historické i kritické myšlení a zároveň digitální gramotnost žáků. Článek popisuje několik jednoduchých příkladů, jak práci s prameny do výuky zařadit ve sdílených…

Virtuální prostředí ve výuce dějepisu

Virtuální prostředí umožňuje žákům atraktivní formou získávat nové informace o historických událostech a jevech. Panoramatické vizualizace, virtuální reality nebo digitální 3D modely by určitě ve výuce dějepisu měly mít své místo. Článek popisuje ně…
Václav Havel - První prezident České republiky

Tato informační stránka o Pavel Žalský zobrazuje poslední internetové články, ve kterých se výraz "Pavel Žalský" vyskytuje. Výsledný seznam není redigován.
© 2000-2024 ANNECA s.r.o., Klíšská 977/77, 400 01 Ústí nad Labem, Email: info@pravednes.cz, Twitter: @pravednes