Pavel Žalský |
Vztahuje se k |
Z čeho obvinit čarodějnici?28.března » Metodický portál RVP Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608, výsledky své práce sdílí v Padletu, v němž také p… Jak se změní Evropa v 19. století?12.prosince » Metodický portál RVP V aktivitě žáci pracují s online historickou mapou a samostatně hledají územní změny, které měly zásadní vliv na vývoj Evropy v 19. století i později. Aktivitu tak lze použít jako evokaci k vývoji Evropy po francouzské revoluci nebo naopak jako refl… Tvorba komiksu online na příkladu starověkých památek28.srpna » Metodický portál RVP Během aktivity žáci s pomocí online nástroje vytvářejí vlastní komiks o životě ve vybrané starověké civilizaci, který se díky zadaným kritériím stává pro učitele možností k reflexi probrané látky. Proměna města v 19. století7.května » Metodický portál RVP DVZ se věnuje poznávání historické proměny města v 19. století s pomocí online dostupných historických map, současné mapy a obrazových pramenů. DVZ lze pojmout jako procvičování dovedností práce s mapou a pramenem, ale také lze navázat šířeji na tém… Proměna města v 19. století4.května » Metodický portál RVP DVZ se věnuje poznávání historické proměny města v 19. století s pomocí online dostupných historických map, současné mapy a obrazových pramenů. DVZ lze pojmout jako procvičování dovedností práce s mapou a pramenem, ale také lze navázat šířeji na tém… Starověký Egypt a mumie26.dubna » Metodický portál RVP Mumie jsou pro žáky nejčastější asociací ke starověkému Egyptu, zároveň jsou spojeny s řadou památek. Popisovaná hodina dějepisu v šestém ročníku základní školy je vystavěná právě na poznávání památek a života starověkého Egypta skrze mumie a zakonč… Jak průmyslová revoluce změnila naše město?21.dubna » Metodický portál RVP S žáky 8. ročníku jsme hledali v různých zdrojích odpověď na otázku, jak průmyslová revoluce změnila naše město, žáci pak poslední hodinu prezentovali výsledky svého bádání. V článku je popsáno pět vyučovacích hodin, které jsme se tématu rozhodli vě… Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu22.května » Metodický portál RVP Práce s historickými prameny by jistě měla být součástí výuky dějepisu, která rozvíjí historické i kritické myšlení a zároveň digitální gramotnost žáků. Článek popisuje několik jednoduchých příkladů, jak práci s prameny do výuky zařadit ve sdílených… Výuka dějepisu v ulicích22.května » Metodický portál RVP Do muzea a galerií se při výuce vydáváme zřídka. Do ulic a na náměstí, kde se psala historie, snad už vůbec. Přitom dějepisná práce v terénu je velké dobrodružství, které navíc rozvíjí historickou gramotnost, a při správném využití pomůcek může rozv… Výuka dějepisu v ulicích19.května » Metodický portál RVP Do muzea a galerií se při výuce vydáváme zřídka. Do ulic a na náměstí, kde se psala historie, snad už vůbec. Přitom dějepisná práce v terénu je velké dobrodružství, které navíc rozvíjí historickou gramotnost, a při správném využití pomůcek může rozv… Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu18.května » Metodický portál RVP Práce s historickými prameny by jistě měla být součástí výuky dějepisu, která rozvíjí historické i kritické myšlení a zároveň digitální gramotnost žáků. Článek popisuje několik jednoduchých příkladů, jak práci s prameny do výuky zařadit ve sdílených… Virtuální prostředí ve výuce dějepisu18.května » Metodický portál RVP Virtuální prostředí umožňuje žákům atraktivní formou získávat nové informace o historických událostech a jevech. Panoramatické vizualizace, virtuální reality nebo digitální 3D modely by určitě ve výuce dějepisu měly mít své místo. Článek popisuje ně… |
Václav Havel
- První prezident České republiky
|