|
Vztahuje se k |
Všichni jsme ekologičtí pokrytci a světu vládnou idioti aneb Nepřítel lidu v Divadle Petra Bezruče15.března » Divá báze Divadlo Petra Bezruče přivítalo nový rok premiérou klasického textu Henrika Ibsena Nepřítel lidu. V režii a radikální úpravě hry o lékaři s neochvějným morálním kompasem je podepsán umělecký šéf souboru Jan Holec, dramaturgickou pravou rukou mu pak … Pro mnohé neznámá zakladatelka ženského hnutí Františka Plamínková. I ona svedla boj o zrušení celibátu pro učitelky3.února » Český rozhlas Plus Začátkům ženského hnutí, osudům domu Ve Smečkách a především osobnost přední představitelky boje za rovnoprávnost Františky Plamínkové, patří Příběhy pokladů. Lidský život za šest eur aneb Slepá skvrna v Divadle Petra Bezruče16.listopadu » Divá báze Všechno zlo kapitalistického světa koncentrované ve dvou meditativních hodinách s nádechem antické tragédie. Tak by šla shrnout Slepá skvrna, současná řecká hra dramatika Janise Mavritsakise (2006), v české premiéře uvedená 18. října 2024 v Divadle … Bohatá úroda Thálií pro Ostravu8.října » Magazín POSITIV V sobotu 5. října se v Národním divadle v Praze uskutečnilo předávání prestižních divadelních ocenění za uplynulou sezónu a mezi laureáty se zařadilo i pět ostravských umělkyň a umělců. Ceny Thálie , které vyhlašuje Herecká asociace, byly letos uděl… Když bohyně hrají královny aneb Marie Stuartovna v Divadle Petra Bezruče5.června » Divá báze Sedmnáctého května uvedlo Divadlo Petra Bezruče svou poslední premiéru letošní sezóny. Jan Holec, umělecký šéf a režisér, ve spolupráci s dramaturgem Peterem Galdíkem tentokrát zinscenoval pro ostravský soubor moderní úpravu hry Marie Stuartovna sou… Starého psa novým kouskům nenaučíš… až na výskok z okna aneb Ženitba v Divadle Petra Bezruče11.dubna » Divá báze Jako předposlední novinku letošní sezóny uvedlo Divadlo Petra Bezruče satirickou komedii Ženitba rusko-ukrajinského autora Nikolaje Vasiljeviče Gogola. Režie groteskního díla z roku 1842 v překladu Leoše Suchařípy se ujal Janusz Klimsza, který ztvár… Hodnocení uživatelů: Střípky ženy (Divadlo Petra Bezruče) - 100 % [Ostravacka]1.března » i-divadlo.cz Vynikající činohra řešící vztahy v rodině, především však nefungující vztah mezi matkou a dcerou. Netradičně pojatá první polovina se mi líbila, stejně tak rozložení sedadel pro diváky, měla jsem tak pocit, že jsem maximálně vtažena do děje. Herecké… Krev tekla v Třebíči proudem, organizátoři si chválí počty místních prvodárců18.října » Třebíčský deník /VIDEO/ Jehla se noří do paže a do trubičky začíná proudit krev. Pro někoho nepříjemný pohled, pro jiné i pocit štěstí díky vědomí, že mohou darovat životadárnou tekutinu. Prvodárce krve přivítala třebíčská transfuzní stanice. Hodnocení uživatelů: Proces (Divadlo Petra Bezruče) - 70 % [Birter]16.září » i-divadlo.cz Představení oproti Kafkově předloze akcentuje K.-ho vzdor a nesmíření se se svou vinou namísto vylíčení absurdity instituce zvané Svět. V mnohých pasážích jsem si také připadal spíše jako v odsouzenec v čekárně, ale inscenace nakonec dokázala vyeska… Hodnocení redakce: Proces (Divadlo Petra Bezruče) - 50 % [Pavel Širmer]13.června » i-divadlo.cz Ve své adaptaci se J. Holec držel děje a motivů Kafkova románu, snad až příliš. Jeho následné vlastní režii posléze scházel odstup, nedokázal se uchýlit k výraznější zkratce. Inscenace sice Kafkovy myšlenky nepopírá a předává, ale ve výsledku je sle… Hodnocení uživatelů: Proces (Divadlo Petra Bezruče) - 80 % [Jerman]5.června » i-divadlo.cz Absurdní fantasmagorický svět Kafkova Procesu, přenesený na jeviště v nové dramatizaci románu režisérem inscenace J. Holcem. Působivá scénografie a výprava, počínaje originální částečně průhlednou oponou. Minimalistická bílá scéna oživovaná záblesky… Hodnocení redakce: Proces (Divadlo Petra Bezruče) - 60 % [Jan Pařízek]31.května » i-divadlo.cz Dosti povedený začátek, pěkná jednoduchá scéna a k tomu dobře fungující hudební vstupy. Ale v průběhu první poloviny se dobré tempo vytrácí a inscenace se stává více ubíjející. Pokud bylo záměrem navodit takto zdlouhavost soudních procesů, tak pak a… |
|