Lucie Česálková |
Vztahuje se k |
Podcast: Bohaté výlohy, Pan Vajíčko a pohádky. Jaká byla reklama za minulého režimu?30.srpna » Blesk.cz Reklama od padesátých let dvacátého století zažívala v Československu velký boom. Ve státních podnicích zaměstnávala celá oddělení kreativců a dokázala vyvolat nákupní horečky. O aranžování výloh, pohádkových reklamách a legendárním Panu Vajíčku pro… Svět pana Vajíčka. V totalitní reklamě se princezny budily kvůli losování, hrál v ní i Werich14.srpna » CNN Prima NEWS Zpětně někdy působí naivně a směšně, v časech centrálně řízené ekonomiky vlastně i zbytečně. Přesto nás reklama z éry socialistického režimu ovlivňuje dodnes, v některých případech dokonce může sloužit jako vzor. Tvrdí to historici Lucie Česálková s… Kůzlata vykupuje Jednota. Jaká byla socialistická reklama?11.července » ČRo Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948-1989, to je název knihy, která získala na začátku června Cenu Miroslava Ivanova za literaturu faktu v kategorii literární vědy a uměnovědy. Co se z publikace dozvíme o socialisti… Skutečné socialistické reklamy v Československu. Proč vznikaly, když tu nic nebylo?18.května » Bleskově.cz Reklama v socialistickém Československu nebyla vůbec zbytečná a nevýznamná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Plakáty, výlohy a rozhlasové skeče. Jak vypadala reklama a spotřební imaginace státního socialismu?27.března » ČRo Nakladatelství Akropolis vydalo objemnou mezioborovou publikaci Spotřební imaginace státního socialismu, kterou editovali Ondřej Táborský a Lucie Česálková. Katalog plakátů, inzerátů nebo třeba televizních a rozhlasových reklam mapuje propagační výs… Socialistická reklama udělala z muže domácího papučáře, který nemá chuť na dobrodružství15.března » Respekt.cz S Ondřejem Táborským a Lucií Česálkovou o tom, jak komunisté nevěděli, co se spotřebitelem, a o reklamě, která neměla budit závist I za socialismu existovala v Československu reklama12.března » Kultura21.cz I když by se zdálo, že v éře plánovaného hospodářství, kdy zisk nebyl rozhodujícím kritériem, byla úloha reklamy potlačena, pravdou je pravý opak. Spotřebitelé měli být totiž vedeni k získávání patřičných návyků, takže vedle osvětové funkce nevynořo… Kůzlata vykupuje Jednota. Jaká byla socialistická reklama?1.února » ČRo Saša Michailidis se ptá filmové historičky Lucie Česálkové a kurátora Národního muzea Ondřeje Táborského. Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948–1989, to je název knihy, kterou vydává nakladatelství Akropolis ve spolu… Aftersun, Arvéd a další skvosty. Nejlepší filmy roku 202226.prosince » A2larm V letošní filmové anketě se opakoval pouze jeden snímek. Aftersun skotské debutující režisérky Charlotte Wells. Zbytek seznamu je pestrým výběrem diváků, kteří se filmem zabývají z různých pozic. Mechanismy paměti31.října » Artalk.cz V MeetFactory momentálně probíhá další výstup čtyřletého projektu Lucie Česálkové a Kateřiny Svatoňové, které zkoumaly fenomén Laterny magiky v širokých uměleckých, kulturně-společenských a ideologických souvislostech. Po vydání obsáhlé publikace a … Laterna magika: Paměť experimentu - komentovaná prohlídka18.října » Kudy z nudy Výstavu Laterna magika: Paměť experimentu, která se pokouší o široké a nejednoznačné uchopení Laterny magiky, pojímá ji jako fenomén s mnoha fasetami a ambivalencemi, představí v rámci komentované prohlídky kurátorky výstavy Lucie Česálková a Kateři… Česálková, Lucie; Svatoňová, Kateřina: Diktátor času12.října » iLiteratura.cz Na brněnskou a pražskou expozici o fenoménu multimediálního divadla Laterna magica navazují kurátorky výstavy také pozoruhodnou výpravnou publikací, která dalece přesahuje rozměr doprovodného katalogu. |
|