Karel Týra |
Vztahuje se k |
Češi jsou mistři slev, akcí ale ubylo. Nevídané, říká expert a vysvětlil, co za tím stojí30.července » CNN Prima NEWS Češi jsou slevovými šampiony. V akci nakupujeme většinu zboží. Podíl slev ovšem po dvaceti letech přestal růst. Ještě loni jsme měli v nákupním košíku 66 procent akčního zboží, ve druhém čtvrtletí letošního roku už ho bylo o procento méně. Podle Sva… SOCR ČR a NIQ: Větší optimismus v obchodech, pomalu klesá podíl slev, Češi si začínají připlácet za kvalitu24.července » Zboží a Prodej Do českých obchodů se začíná vracet optimismus. Zákazníci oceňují konec ekonomické krize a začínají více utrácet, častěji sahají po kvalitnějším zboží a mírně klesá podíl slevových akcích, který v posledních letech stále rostl. To jsou tři hlavní zp… Pražské letiště má opět potíže. Hlásí technické problémy s informačními systémy24.července » iDNES.cz Letiště Praha má opět technické problémy s informačními systémy. Uvedlo to ve středu na síti X. Cestujícím letiště doporučuje sledovat náhradní informační tabule. Minulý pátek letiště zasáhl globální výpadek. Podíl zboží v akci po mnoha letech přestal růst. Češi zůstávají slevovými přeborníky24.července » iDNES.cz V letošním druhém čtvrtletí se po mnoha letech zastavil meziroční nárůst prodejů zboží ve slevových akcích. Novinářům to ve středu řekl analytik z výzkumné agentury NielsenIQ Karel Týra. Aby neujel vlak. Velké řetězce šlapou do online byznysu, zisk bývá problém19.května » iDNES.cz V domácnostech se rychle zabydlelo objednávání zboží online s dovozem před dveře. Dokazují to meziroční nárůsty prodejů, které rostou rychleji než v kamenných obchodech. Kromě online prodejců potravin si své e-shopy budují také tradiční maloobchodní… Kvůli máslu v mrazáku jsme závislí na slevách, vysvětluje analytik6.dubna » iDNES.cz Ve slevových akcích se před dvaceti lety prodávala čtvrtina zboží. Ale od té doby každý rok naše závislost na slevách o pár procentních bodů stoupla. Nyní se v akcích prodává až 66 procent zboží. „V mnoha kategoriích již Češi vnímají zlevněnou cenu … Privátní značky získávají další zákazníky. Lákají nižší cenou a rostoucí kvalitou13.března » iDNES.cz V obchodech se vedle značkových výrobků čím dál častěji objevují i privátní produkty jednotlivých řetězců. Zákazníci jim dávají přednost především kvůli ceně, postupně se však zvyšuje i jejich kvalita. Podíl privátních značek na celkových tržbách ob… Inflace sice zpomaluje, ale Češi stále šetří. Na výdaje hledí až 98 % z nich2.března » KupiMagazín.cz Češi jsou odjakživa konzervativní. Ukazuje to i jejich nákupní chování a tendence nadále šetřit, přestože míra inflace se opět dostala na únosnou hranici. Během nárůstu v předchozích letech dávala totiž většina spotřebitelů přednost levnějším značká… Magická hranice padla. Ve slevách se prodá už víc než šedesát procent zboží9.listopadu » iDNES.cz Ceny v obchodech v posledních třech letech vyletěly o 23 procent a pokračují v růstu, byť pomalejším. České domácnosti tak hledají cesty k šetření. Podle dat agentury NIQ víc než 82 procent zákazníků nakupuje v akcích, další se nezdráhají vyjet za l… Češi do košíku házejí už jen zboží ve slevě. Své místo mají i privátní značky21.dubna » iDNES.cz České domácnosti čelí nárůstu cen a hledají způsoby, jak šetřit. Jednou z nich je změna nákupních preferencí ve prospěch levnějších a privátních značek. V roce 2022 podíl potravin a drogistického zboží prodaného v akcích poprvé překonal 60 procent. Cena kakaových bobů od nového roku roste. Češi mění tabulkové čokolády za levnější alternativy9.března » Český rozhlas Cena kakaových bobů na burze od nového roku roste. Hlavním důvodem je suché počasí v západní Africe, která je největším producentem kakaových bobů na světě. Cenu výrobků teď ale zvedá především inflace. Podle čísel společnosti Nielsen, která čerpá z… Dopad inflace: Slev v obchodech neubývá. Klesá ale jejich výše28.dubna » Seznam Zprávy Rostoucí ceny znovu roztáčejí slevovou spirálu a podíl zboží nakoupený v akci zdolává další rekordní hranici. Slevy však už nejsou tak výhodné jako v minulosti. |
Marta Nováková
- Česká podnikatelka a manažerka
|