Lucie Dercsényiová |
Vztahuje se k |
O radosti a světě plném paradoxů. Tanec Praha hledal východiska v interakci s diváky a improvizaci4.července » Lidovky.cz Koncem června se uzavřel 34. ročník Mezinárodního tanečního festivalu Tanec Praha. Hlavní program se soustředil do divadla Ponec, v regionech se pak odehrála valná většina produkcí ve veřejném prostoru. Dramaturgické linie sledovala díla komorní, kt… Apokalyptická vize budoucnosti. Izraelští umělci vytvořili krajinu z těl tanečníků14.dubna » Lidovky.cz Balet Národního divadla uvedl poslední novinku letošní sezony, v níž se představili izraelští umělci. Eyal Dadon vytvořil pro tanečníky nový opus Artza, Sharon Eyal s Gai Beharem přenesli do Prahy choreografii Bill z roku 2010. Triptych doplňuje Boh… Je to poslání…6.dubna » Taneční aktuality Kolem nás stále víří množství znepokojivých zpráv. Jednou z nich, v poslední době v médiích přetřásanou, je inflace. Její výše zaskakuje ekonomy, politiky a nejvíce ji pociťujeme v našich peněženkách. Jižní spojka s Bystrouškou. Jihočeské divadlo představilo na festivalu to nejlepší25.března » Lidovky.cz Na festivalu Jižní spojka v Praze představilo Jihočeské divadlo z Českých Budějovic výběr z nejlepších současných inscenací svých tří souborů – činohry, opery a baletu. Posledně jmenovaný se předvedl dvěma autorskými projekty, Mechanickým pomerančem… Nic víc než romantický příběh. Romeo a Julie v Národním je jako barevné leporelo24.února » Lidovky.cz Národní divadlo uvedlo balet Romeo a Julie v choreografii Johna Cranka z roku 1962. Je to již třetí práce, kterou současný šéf baletu Filip Barankiewicz uvádí z někdejšího repertoáru Stuttgartského baletu, kde prožil svou taneční kariéru. Celestial Odyssey – Barokní tóny v záplavě světel4.února » Taneční aktuality Sofistikovaná hra světelných efektů patří neodmyslitelně k období baroka. Opulenci tehdejších produkcí připomínají operní inscenace, jejichž tradovanou podobu odvážně a troufale rozbíjejí s rozkoší sobě vlastní zvláště francouzští tvůrci... Předsevzetí definovat morálku12.ledna » Taneční aktuality Vstoupili jsme do druhého týdne léta Páně 2022, do něhož vkládáme jisté naděje. Již třetím rokem se totiž učíme žít v čase pandemickém, v němž se odhaluje zranitelnost i houževnatost naší civilizace. Osudový muž baletního světa2.ledna » Taneční aktuality „Balet Velkého divadla se liší. Velmi se liší. A liší se ve třech konkrétních příčinách, které spolu souvisejí. Je ruský. Je sovětský. A jeho uměleckým šéfem je Jurij Grigorovič. Dokonalý tanec bez emocí. Nová inscenace Baletu ND splňuje vysoké technické kvality19.listopadu » Lidovky.cz Balet Národního divadla v Praze zařadil do svého repertoáru nový titul, který láká diváky na zvučná jména: večer složený ze tří baletů nese titul Forsythe/Clug/McGregor. Ale ani to není záruka stoprocentní umělecké a divácké výhry. Krok kupředu, nebo stagnace? Filip Barankiewicz povede balet Národního divadla do roku 202618.listopadu » ČRo Ředitel Národního divadla Jan Burian prodloužil do konce srpna 2026 mandát uměleckému šéfovi baletu Filipu Barankiewiczovi. Oceňuje jeho kvalitní, inspirativní působení. Vidí to stejně i odborníci? Je balet Národního divadla pod vedením Filipa Baran… Taneční aktuality pořádají workshop Percepce těla v pohybu2.listopadu » Taneční aktuality Stromy provázejí lidi na jejich cestě světem, jsou přítomny ve všech dimenzích zeměkoule a často přezdívané plíce planety. Proměna aneb V hlavě Řehoře Samsy19.září » Taneční aktuality Když před třemi lety, v roce 2018, uvedl plzeňský balet premiéru Proměny na Malé scéně D. J. K. Tyla v Plzni, slavil úspěch. |
|