|
Vztahuje se k |
Evropa nemá nic, co by mohla Trumpovi nabídnout. Automobilky musí najít nové trhy, míní Hodáč7.dubna » iROZHLAS Pro lehké a osobní automobily platí od čtvrtka při dovozu do Spojených států 25% přirážka. Americký prezident Donald Trump ve čtvrtek prohlásil, že je ochoten o clech jednat, pokud jiné země přijdou s „fenomenální nabídkou“. „Myslím, že Evropa nemá … Evropa nemá nic, co by mohla Trumpovi nabídnout. Automobilky musí najít nové trhy, míní Hodáč4.dubna » Český rozhlas Plus „Škodovky se cla přímo nedotknou, ovšem v rámci koncernu Volkswagen ano,“ připomíná bývalý dlouholetý šéf Evropské asociace autoprůmyslu. Interview Plus: Ivan Hodáč, bývalý dlouholetý šéf Evropské asociace autoprůmyslu (audio)4.dubna » Bydlet.cz Pro osobní a lehké automobily platí od čtvrtka při dovozu do Spojených států pětadvacetiprocentní přirážka. Zvýšení cel má zasáhnout také automobilové součástky. Jak zvýšení tarifů dopadne na evropské automobilky? Platí Evropané nechtějí kupovat americká auta. Tím je dána obchodní bilance, ne cly, tvrdí odborník4.února » Český rozhlas Americká cla na zboží z Mexika se o měsíc odkládají. Totéž platí pro zboží z Kanady. Vůči Číně navýšil Donald Trump cla o 10 procent. Americký prezident také hrozí, že jeho administrativa velmi brzy zavede cla na výrobky z Evropské unie, třeba na os… Evropané nechtějí kupovat americká auta. Tím je dána obchodní bilance, ne cly, tvrdí odborník4.února » Český rozhlas Plus „Kdyby Trump navýšil cla na dovoz aut do USA? V extrému by to mohlo znamenat přesun výroby do Spojených států a mělo by to vliv na pracovní místa,“ říká Ivan Hodáč. V Číně a USA už jezdí autonomní vozy, Evropě ujíždí vlak25.ledna » Seznam Zprávy Samořiditelná auta vzbuzují u veřejnosti řadu obav i otázek. Technologie je však tady a světové velmoci i soukromí giganti jako Tesla či Nvidia si chtějí utrhnout kus koláče. Ve tvorbě infrastruktury jsou nejdál Čína a USA. Pilíře se otřásají. Odborníci hodnotí, jak se daří evropským automobilkám9.ledna » Seznam Zprávy Evropský automobilový průmysl připomíná přehradu, kde se během zalepování jedné trhliny objeví tři další. Unijní firmy dotují přechod na elektromobily, zájem o ně však neroste. Optimisté vidí transformaci, pesimisté krizi. VW i odbory slibují vánoční dohodu. Stávky zabraly, radují se odboráři16.prosince » Seznam Zprávy Začalo další kolo jednání mezi VW a odbory. Zatímco odboráři chtějí zvýšit mzdy, vedení automobilky chce na odměnách šetřit a zavřít tři továrny v Německu. Další stávky jsou tak na obzoru. Volkswagen stávkuje. Vydělat na tom mohou automobilky v celé Evropě2.prosince » Seznam Zprávy Pat, v němž prohrávají obě strany. Těmito slovy lze podle expertů hodnotit pondělní protesty německých odborů proti plánovaným škrtům Volkswagenu. Šanci na řešení vidí odborníci například v ústupku EU z přísných emisních limitů. Hodáč: Automobilky už v EU nemají vliv jako dřív. Proti regulacím měly víc bojovat14.října » Český rozhlas Automobilový průmysl v Evropě se potýká s problémy. Prodeje automobilek padají, mimo jiné kvůli silné čínské konkurenci. Bývalý šéf Asociace evropských výrobců automobilů Ivan Hodáč vidí příčiny částečně v přísné legislativě EU na snižování emisí. „… Hodáč: Automobilky už v EU nemají vliv jako dřív. Proti regulacím měly víc bojovat14.října » Rádiožurnál Jak si stojí evropský automobilový průmysl? Poslechněte si Bruselské chlebíčky s Ivanem Hodáčem, bývalým šéfem Asociace evropských výrobců automobilů. Evropský automotive ja závislý na dodávkách z Číny. Může na to doplatit30.května » Kurzy.cz Závislost evropských automobilek na čínských dodávkách klíčových komodit nutných pro výrobu elektromobilů je zásadní chybou, do které starý kontinent spadl. Peking díky své pozici může nejen určovat ceny, ale i to, koho vůbec (ne)bude zásobovat... |
|